Hee,
Ik heb een aantal foto’s wat ik wil laten afdrukken.
Nou heb ik laatst bij de hema een aantal af laten drukken, maar dat zag er echt vreselijk uit dus dat ga ik niet nog een keer doen.
Met welke winkel/webshop hebben jullie goede ervaringen?
albelli ?
kruidvat is een mooie kwaliteit
Ik doe het altijd bij de Dirk van den Broek.
Ik lees over de Kruidvat heel veel verschillende dingen, iemand ervaring met de Blokker?
Kruidvat en/of DA drogisterij.
Ik denk dat ik bij de kruidvat eerst even een paar ga proberen, voordat ik ze alle 100 uitprint haha! maar bedankt
Blokker heeft dezelfde fotoproducent als HEMA, dus ik denk niet dat daar dan verschil in zit.
ik doe het altijd via webprint.nl, je hebt ze zeker binnen 2 dagen in huis, kost 0,06 per foto (:
Gratis! Op google ‘gratis foto’s afdrukken’ intypen en je krijgt een heleboel acties haha.
Dat is dan trouwens wel mindere kwailiteit, maar dat lijkt me logisch. (:
Even verplaatst naar Fotografie!
Het beste kan je foto’s af laten drukken bij een fotograaf.
Kost wel wat meer dan de HEMA of het Kruidvat, maar je hebt wel kwaliteit omdat het daar vaak niet automatisch gaat, maar er per foto wordt gekeken of ie goed is en als het nodig is aangepast wordt in kleur/densiteit.
Daar heb je ook dat er gekeken wordt naar de afmeting, zodat wanneer dat geen officiële fotomaat hebt ingeleverd, je niet ineens een foto krijgt waar bijvoorbeeld een hoofd maar half op staat maar dat ze van te voren met je kunnen overleggen wat jij wil en wat kan.
Ook is de kwaliteit van het papier daar beter waardoor je foto veel langer mee gaat.
Ik zeg fotograaf. (:
Gewoon ProFotoNet. ( www.profotonet.nl )
Kruidvat, Blokker en HEMA hebben een bepaald aantal kleuren in de printers zitten, mocht dit niet overeen komen dan kleuren ze het bij naar een kleur die ze wel kennen. Fotograaf vaak precies hetzelfde, of kleurzwemen. ProFotoNet is een van de meer professionelere afdruk centrale’s waar ik al heel vaak heb af laten drukken. 't Is niet abnormaal duur en de kwaliteit is echt heel goed. Ik heb wel eens een aantal dingen bij de HEMA afgedrukt, kwaliteit kon er opzich wel mee door. Maar 't ligt er ook aan hoe die apparaten daar afgesteld staan [:
Overigens voor iedereen even een tip! HEMA heeft zo’n ‘uurs’ afdruk service, waarbij je met DSLR camera’s heel goed moet oppassen met het formaat. 10x15 pakt hij vaak (!) wel goed, maar 11.5 x 15 ( digitaal formaat ) klopt niet met de afmetingen van je sensor en hierdoor word er een hele rand afgesneden van je foto’s! Let hier dus even mee op! Ik weet helaas niet of het bij de Kruidvat en Blokker ook zo is, maar je hebt een grote kans van wel gezien het naar mijn idee dezelfde systemen zijn.
Webprint.nl
Of nog een stapje verder en drukker xD Je betaalt dan de hoofdprijs, maar krijgt dan ook prachtfoto’s voor in een portfolio ofzo =) Dit heb ik ook gedaan voor mijn portfolio.
Aah bedankt!
Ik heb toen laatst dus een keer bij de hema wat af laten drukken, dat was echt verschrikkelijk, op die foto’s leek iedereen een monster ofzo!
Ik heb 200 foto’s en ik denk ik dat ik daar iets van 30,- voor wil uitgeven…
Bedankt voor de tips iniedergeval
Webprint ziet er ook wel goed uit, iemand daar ooit foto’s besteld?
@xValentina ja? is dat ook een goede kwaliteit?