Toen ik een paar weken terug in de pauze met wat vrienden en beste vriendin buiten liep, schreeuwde een meisje ineens: “…!! (mijn naam) Vind jij B leuk?” Ik reageerde verbaast, zei nee en liep verder. B (zo noem ik hem ff) kende ik alleen van naam en hoe die eruitzag verder niet veel. Een paar dagen later schreeuwde B zelf ineens. Wij waren langs hem gelopen, en toen we een stuk verder waren en bijna de school in, riep die ineens mijn naam en toen wat onverstaanbaars. Niemand van ons verstond het precies, alleen de woorden ‘ik’ en ‘verliefd’.
Weer later hoorde ik dat B tegen het meisje dat schreeuwde had verteld dat ie denkt dat ik verliefd op hem ben. Ik weet niet hoeveel mensen het weten maar zeker wel zijn hele groepje. Ik snap niet waarom. Ik kende hem toen amper, nog nooit gepraat, nergens toegevoegd, amper naar hem gekeken… Zijn vrienden en hij kennen me niet persoonlijk, ik zijn vrienden ook niet. Dus waarom zouden ze mij kiezen als meisje die op hem is? We zitten niet eens in het zelfde jaar. Ik kan echt geen reden bedenken, want ik voelde echt niks voor hem.
Sindsdien kijkt hij heel veel naar me, bijna altijd al eerste (waarna ik hem vaak betrap), volgt hij me soms met zijn ogen, is druk en luid in mijn buurt, en heeft zelfs een paar keer opvallend mijn aandacht proberen te trekken. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik hem wel een beetje leuk ben gaan vinden Daarom wil ik nu heel graag weten, wat denken jullie? Is hij zelf met die roddel gekomen? Ik durf het hem niet te vragen. Hij is altijd samen met zijn vrienden, dus ik ben bang dat hij dan niet eerlijk is…