Waar kan je de morning after pil halen?

Ja, kan je die gewoon bij een drogist halen of moet dat bij de dokter gebeuren? En kan je de morning after pil gewoon voor de zekerheid nadat je seks hebt gehad slikken? Want ik begin steeds vaker verhalen te horen van scheurende condooms…

dan kan je net zo goed aan de pil zelf gaan als je elke keer de morning after pil wilt halen… zijn best duur nog. en jup gewoon bij de apotheek

etos, bij de apotheker en de dokter. je kunt de morning after pil wel slikken nadat je seks hebt gehad, maar het is niet aan te raden dit vaker te doen. de map geeft steeds minder zekerheid na vaker gebruik. het is een noodconceptie dus gebruik 'm alleen in noodgevallen!

^ Ja alleen in noodgevallen want je word er best ziek van

Etos, kruidvat, elke drogist en elke apotheek. Je hoeft er dus geen recept voor te hebben! Zoals hierboven gezegt is het een noodpil! Je moet hem dus niet als vervanger voor de anti conceptie slikken, dan kun je beter de pil hebben. De morning after pil heeft ook bijwerkingen, en is 15 euro per pil!

En de prikpil dan? of een spiraal? Dat is veel veiliger!

ja maar je slikt hem dus als je bijv. niet aan de pil bent en het condoom scheurt. dan weet je dus dat er een redelijk grote kans is dat je zwanger raakt.

je kunt dat toch met de dokter overleggen, anders idd de prikpil nemen. volgens mij heeft de pil niet veel invloed op andere medicatie, alleen antibiotica dan.

Het wordt afgeraden om de MAP te gebruikten met hetzelfde doel als waar de pil voor is.
De MAP is een grote brok met hormonen die je lichaam bijna letterlijk on z’n kop zet en veel meer impact heeft dan de pil.
Niet gebruiken als de pil, dus.
Ik heb hem ook wel eens gehaald, en ik haalde hem bij de apotheek.
Misschien dat het wel niet zo is, maar ik denk dat ze daar nog steeds de meest professionele spullen hebben en je zeker weet dat het het beste is.

Ik weet toevallig wel dat de pil niet mag met een aantal medicatie(welke weet ik zo niet). Het beste is dus om na de dokter te gaan en te overleggen wat dan de veiligste anticonceptie voor je is!

écht niet de MAP standaard gaan gebruiken, die dingen zijn niet bepaald gezond.

naar je dokter gaan en overleggen wat de beste vorm voor vaste anticonceptie is voor jou. (:

MAP hoeft geen 15 euro te kosten.

Ik heb hem 1x gehaald en gebeld naar m’n huisarts voor een recept en hij kostte toen nog maar 2 euro.

Er zijn ook nog andere voorbehoedsmiddelen hoor…

Dit.

Of de nuvaring?

en 5 cent!

wow… ik zie dat jullie die kutpil echt goedkoop kunnen krijgen :expressionless:
ik heb er voordat ik aan mijn pil zat 3 gehaald voor ¤20/¤15.-
ByeBye ¤60.- …