Waar kan het aan liggen?

Hoi,

Het is een lang verhaal, dus als je geen zin hebt om het te lezen dan kun je nu terug naar de vorige pagina ofzo. En aan van die rare negatieve reacties heb ik niks, ik wil gewoon wat hulp. :slightly_smiling_face:

Mijn vriendje en ik zijn 7 maanden samen. Het ging altijd heel erg goed, maar sinds ik op mijn nieuwe opleiding zit gaat het slechter.
Dit komt deels doordat ik dácht dat ik een jongen uit m’n klas leuk vond, wat achteraf niet zo is. Dat hadden we uitgepraat dacht ik.
Aangezien ik met 4 meisjes omga op school en de rest alleen maar jongens, en tegen mijn vriend over school praat (dus ook over die jongens) vind hij dat ik te veel over jongens praat. Ik heb dat gevoel niet echt, ik praat gewoon veel over school omdat ik het leuk vind. Daar zit dan niks achter en aan die jongens denk ik totaal niet als ik over school praat.

Nou hebben we ruzie, omdat hij me niet vertrouwt. Hij zegt van wel, maar ik geloof hem niet.
Ik ben bijvoorbeeld vanmiddag naar de stad geweest, toevallig met een jongen uit mijn klas. Toen mijn vriend smste en vroeg wat ik aan het doen was heb ik dat gewoon verteld, kan mij het schelen. Nou kom ik net op msn en het eerste wat hij zei was; “was je lekker stiekem vreemdgegaan?” wat dan achteraf aan ‘grapje’ is. Ik kan er totaal niet om lachen en ben ook boos geworden.

Nou zegt hij dat ik me eens als zijn vriendinnetje moet gedragen, want dat doe ik niet. Ik heb doordeweeks het gevoel dat hij mijn vriendje niet is; hij is kei druk met stage en ik heb het druk met school en werk. Hij kan niet de hele dag smsen of bellen en ik ook niet, ik spreek hem dus alleen 's avonds, 9 van de 10 keer ben ik moe van school en werken en heb ik dus geen zin meer om nog tot laat te bellen. (Ik werk tot 11 uur, ben dan kwart voor 12 thuis en wil slapen… Is dat nou zo raar?) Dan wordt hij boos en gaan we beide met een kut gevoel slapen.

In het weekend gaat het altijd super goed, dan hebben we nooit woorden en voelt het van mijn kant uit super. Dan zie ik weer waarom hij mijn vriendje is. Doordeweeks mis ik zijn aandacht, ik heb dit al meerdere keren tegen hem gezegd maarja, wat kan hij doen? Hij kan moeilijk op zijn stage de hele dag met zijn telefoon in zijn hand lopen en smsen. Dat kan niet, en dat weet ik zelf ook wel. Ik sms hem ook niet heel de dag door omdat ik bezig ben.
Maar ik wil wel aandacht.

Het klinkt misschien heel stom en sletterig, maar ik krijg (naar mijn idee) niet genoeg aandacht van hem. Van jongens uit mijn klas (die dus vrienden van me zijn) krijg ik gewoon vriendschappelijke aandacht, wat mij een goed gevoel geeft want ik krijg dan aandacht. (snap je het nog??) Het is gewoon vriendschappelijke aandacht, er zit van mijn kant uit niks achter en ik bedoel er ook verder niks mee. Maar daar denkt mijn vriend anders over. Ik snap hem van de ene kant wel, ik zou het ook niet leuk vinden als hij de hele tijd over meisjes uit zijn klas praat. Maar als ik weet dat ze gewoon vrienden zijn kan ik ermee leven, het maakt me dan niet uit en vind het dan gewoon leuk voor hem.

Is mijn vriend echt zo onredelijk of doe ik moeilijk?
Kan het er aan liggen dat ik niet zo’n prater ben en we elkaar alleen in het weekend zien of slaat dit hele gezeur gewoon nergens op?
Danku!

Je doet moeilijk… je zegt zelf dat jullie allebei geen tijd hebben om te bellen/smsen doordeweeks. Anders kan je misschien afspreken dat jullie mailen ofso, als je dat tijd/zin hebt kan je doen wanneer je wilt, krijg je toch beetje aandacht.
Het is toch juist leuk als je weer uit kan kijken naar het weekend en je je vriendje weer helemaal voor jezelf hebt?

je vriend is gewoon onzeker over de relatie omdat je eerst okal dacht dat je verliefd was op een ander

Ik kan me eigenlijk wel goed voorstellen dat je vriendje het niet zo fijn vindt dat je met andere jongens naar de stad gaat, en misschien wel veel over die jongens praat. Van jou kant begrijp ik weer dat je wat van z´n aandacht mist, maar daar kan hij ook weinig aan doen.

Nouja, je hebt hem in het weekend toch weer?
De meeste meisjes hebben helemaal geen vriendje,
dus je kan echt wel 5 daagjes zonder =P
Dus ik zou er niet een te groot probleem van maken,
en misschien iets minder over die jongens proberen te praten.

Ik vind dat je vriendje zich een beetje aanstelt. Je gaat met jongens om uit vriendschap, dus wat is dan het probleem?!

Maak hem duidelijk dat je echt alleen om hem geeft (op die manier dan) en dat je relatie met die andere jongens puur vriendschappelijk is. Zeg dat het je spijt dat hij het idee had dat dat niet het geval was, en dat dat totaal niet de bedoeling was. Zeg dat je hem af en toe gewoon mist, maar dat je weet dat hij er niks aan kan doen, maar dat je eigenlijk gewoon meer contact wilt hebben.

Op deze manier beschuldig je m nergens van en is het voor hem makkelijker te accepteren.

Dus jij zou een relatie hebben waarin je 5 dagen zonder elkaar kan, zonder aandacht of contact en in het weekend heb je een relatie? Apart…

hier ben ik het helemaal mee eens :slightly_smiling_face:
het enige wat misschien nog zou kunnen helpen is om minder over die jongens te praten…
dat is ook wat fijner voor hem misschien.
Gewoon nog wel met ze omgaan hoor, maar er minder over praten.
En als hij ernaar vraagt gewoon vertellen. Er dus niet uit jezelf over beginnen!
good luckkk