Waar in Spanje stage lopen?

Over een paar maanden ga ik op stage voor een half jaar en nu wil ik naar Spanje! Ik doe een opleiding toerisme, dus ga stage lopen als receptionist. Omdat ik nog niet echt veel ervaring met Spanje heb (Alleen naar mallorca geweest toen ik 6 was) vraag ik me af of jullie misschien iets weten wat nou echt leuk is in spanje om op stage te gaan. Ik zat zelf al te denken aan Ibiza!
Weten jullie nog wat? En zijn er misschien ook mensen die naar ibiza zijn geweest en er wat over kunnen vertellen?
Alvast bedankt!

Ibiza is volgensmij heel gaaf :slightly_smiling_face: Of Barcelona?

ja barcelona leek me ook heel leuk!

Ja, ik twijfel dus tussen Barcelona en Ibiza. haha echt moeilijk.

upje

Mijn broer heeft het afgelopen halfjaar ook stage gelopen in Barcelona! Hij vond het echt een heel leuke stad alleen het is natuurlijk heel druk en je moet altijd letten op zakkenrollers etc. Maarja dat is wel zo’n beetje in elke Spaanse stad geloof ik.

Ik heb in Madrid gewerkt. En ik vond het daar echt super leuk. Het is wel anders dan Barcelona maar je kan er super goed winkelen en uitgaan en de mensen zijn er heel vriendelijk!
Als je daar ook naartoe gaat voor je Spaans zou ik Madrid kiezen in plaats van Barcelona. In ieder geval, ik ben echt verliefd geworden op die stad. Het openbaar vervoer is daar ook super makkelijk en je verdwaalt er ook niet snel.

Ibiza zou natuurlijk ook heel erg vet zijn… :stuck_out_tongue:

Ze spreken heus niet alleen catalaans in barcelona…

Ibiza is echt zo’n partyeiland. Ikzelf houd daar niet zo van, dan lijkt Barcelona mij leuker :] Verder is Madrid ook heel mooi. Persoonlijk zou ik kiezen voor Sevilla, Granada of Cordoba (en dan het liefst Sevilla ^^ naar mijn mening één van de mooiste steden van Spanje).

In Barcelona en omstreken (Cataluña) moet je er inderdaad rekening mee houden dat ze Catalaans spreken, men zal er Castellano wel begrijpen, maar naar mijn ervaring hebben ze liever dat er Catalaans gesproken wordt :]. Dat kan nogal lastig zijn, maar daar hoef je je niet door te laten afschrikken, in heel Spanje kan je gewoon terecht met ‘normaal’ Spaans :]

Bedankt voor de reacties, upje!

upje!

Ik ben vorig jaar een maand naar spanje geweest & dit jaar ben ik naar Barcelona geweest! Ik raad je echter Valencia echt aan , is me het meest bevallen! Echt supermooie stad!

Mijn nicht doet ook toerisme, en die heeft in Estratit stage gelopen op een camping. Haar is het heel goed bevallen

up! :slightly_smiling_face:

palma