Waar in Spanje op vakantie met m'n vriend?

Wij willen samen op vakantie (21jr en 25jr) op vakantie naar spanje deze zomer, eind augustus 8 dagen. Alleen we zien door de bomen het bos niet meer. De één vind Gran Canaria helemaal geweldig en de ander Mallorca en dan weer iemand Tenerife. Dus daarom vragen we naar jullie mening/ervaringen.
We twijfelen momenteel (ivm de prijzen) tussen Mallorca, Gran Canaria, Lloret de Mar en Tenerife.

De eisen die wij eigenlijk aan de vakantie hebben is dichtbij het strand. Wel levendig waar je veel leuke dingen kunt doen, denk aan bijvoorbeeld een waterpark en leuke bars/kroegjes. Echter niet met een gemiddelde leeftijd van 16-18 jaar. Wat ons helemaal leuk lijkt is om dolfijnen te spotten. Verder is een beetje cultuur snuiven altijd leuk meegenomen. We vinden het ook wel prettig dat er nog wat Nederlanders zijn, zoals een NL kroeg of restaurantje.

Kom maar op met jullie adviezen :slightly_smiling_face:

Ik ging rond mijn 16de naar Mallorca en vond het daar toen helemaal geweldig. Er waren toen ook heel wat leeftijdsgenoten. Dus zou het persoonlijk nu ik wat ouder ben, zelf niet meer doen.

Ben vaak in Tenerife geweest, is heel mooi en veel natuur, feesten valt hier wel mee. Er is een hele grote bekende berg, is wel leuk. Er is ook een grote vulkaan, mooie natuur!

Lloret de mar is echt een feestplek, meer dan Mallorca. Ik zou na Tenerife voor Mallorca gaan. Gran Canaria ook heel veel feesten…

Ibiza is heel leuk, je hebt er een hoop gefeest (maar dan ook echt góede feesten en niet voor kinderen van 16 over het algemeen), dus misschien kan je daar naar kijken.

Tenerife heeft ook echt een superleuk waterpark, is echt prachtig, heet het Siam Park. Beste waterpark waar ik ooit geweest ben. Er is daar bijvoorbeeld een hele hoge snelle glijbaan, waarbij je door een tunnel onder water gaat door een aquarium met allemaal haaien en roggen etc. Eigenlijk ga je veel te snel omdat goed te kunnen bekijken, maar is echt een gaaf park!

Ik ben toen met mijn (ex)vriend all inclusive naar Santa Susanna geweest in Spanje. Niet heel ver van Barcelona, dus daar kun je ook een dagje naartoe met de trein! Dit jaar ga ik helaas nergens heen, maar kan me wel verheugen op een weekendje in een hotel in Tilburg binnenkort haha, ook leuk. :wink:

Verder zou ik Kreta ook erg aanraden, je hebt daar waterparken in de bergen, uitgaansgelegenheden (genoeg nederlanders in bijv. Chersonissos) en heerlijk Grieks eten. :bowing_man:

Mocht je echt goedkoop op vakantie willen, ga naar Budapest. Eten en drinken is cheap, er zijn heerlijke badhuizen en er is genoeg cultuur. Uitgaan weet ik alleen niet…

Edit mod: reclame weg gehaald

Als dit de opties zijn zou ik naar Tenerife gaan.