Waar heeft dit mee te maken?

Hoi.

Ik heb sinds een week ofzo elke dag wel zoiezo een kwartier lang last van buikpijn… Beetje in de buurt van m’n darmen en ook wel onderin, ik kan eigelijk dan alleen maar alles los laten hangen want als ik het aanspan ofzo doet het pijn, of als ik buk… Het kan ook komen omdat ik verkeerd eet, want ik heb nogal teveel lucht in m’n darmen, en als ik dan bijv. scheten tegenhoud (ja klinkt heel lachwekkend, vind ik zelf ook haha) dan heb ik het idee alsof m’n darmen gaan ontploffen ofzo, want die worden dan echt helemaal bol. Maar het kan ook komen doordat ik misschien ongesteld ga worden, het zijn beetje krampen…
Maaar, soms heb ik ook wel eens van die steken in m’n nieren… Als ik loop bijvoorbeeld.

Dus ik heb best wel veel dingen… XD maar waar heeft dit nou mee te maken? Want ik snap niet waar die steken vandaan komen, en die krampen heb ik al wel langer in m’n darmen/onderbuik maar ik ben nog niet ongesteld geworden ofzo…

XX

kan gewoon zijn dat je lichaam je klaar maakt om ongesteld te worden
Lijkt mij iig.

Klinkt ook een beetje als prikkelbaar darm syndroom, moet je maar eens googlen.

@Morumbi ; hmm ja, ik heb soms idd ook wel heel erg last van verstopping en diarree enzo… Dus dat zou best kunnen. Is het gevaarlijk?

Klinkt als wat ik had afgelopen week

Maar toen werd ik ongesteld :wink:.

Ga gewoon naar een dokter?
En je moet scheten niet tegenhouden. Ga gewoon naar een toilet.

Nee is niet gevaarlijk, alleen wel vervelend. Je kunt er mee naar de dokter gaan maar die gaat dan hetzelfde zeggen als ik (waarschijnlijk, want alle ‘‘onverklaarbaare’’ darmklachten worden op de hoop van ‘prikkelbaar darm syndroom’ gegooid). Je kunt er wel medicijnen voor krijgen, een soort van ontspanners (pilletjes) die de spieren in de darmen een beetje ontspannen. ook is het zo belangrijk dat je veel drinkt en gezond eet.

Ik denk (maar ben geen dokter) dat je lichaam zich klaar aan het maken is om ongesteld te worden.
Ik had de laatste weken voor mijn eerste keer ook heel veel buikkrampen/steken/pijnen gehad.
Maar het is altijd slim om toch even langs de huisarts te gaan. Want je hebt last van je darmen én je nieren. Straks is er wel wat en ben je te laat. Dit zeg ik niet om je bang te maken hoor. Maar voor de zekerheid lijkt het mij wel verstandig.

ik zou zeggen, ga even naar de dokter. die weet waarschijnlijk wel waar je last van hebt. :’)

ja dat is dus zo dom he. van darmontspanners word je niet beter. daar bestrijd je de oorzaak niet mee. maar ga gewoon even naar een dokter. het kan echt van alles zijn.

Je hebt toch geen last van je darmen als je ongesteld gaat worden! Maar wel in je onderboek, misschien is dat andere een spastische darm ofzo iets, heeft mijn moeder.
Ze moet altijd goed op voeding enzo letten anders gaan het gelijk mis

Het verschil tussen pijn in je darmen en ongesteld zijn voel je idd echt wel hoor!

Zoals jij het benoemd klinkt het alsof je soms te snel te veel eet. Ik heb dat namelijk ook wel eens. Dan krijg je echt zo’n opgeblazen gevoel en als je dan in gezelschap je scheten inhoudt, wordt het alleen maar erger! Probeer eens kleinere porties eten en iets langzamer eten en ga goed naar het toilet als je moet scheten!

Klinkt erg charmant allemaal :stuck_out_tongue:

mijn zus is een leerling verpleegkundige (A) en ik vroeg het aan haar en ze zei dat je dan missgien spastische darmen hebt. Je kan altijd ng langs de egte dokter gaan :stuck_out_tongue:
Beterschap nog (L)

Nja ik herken de klachten idd ook wel. Heb de ziekte van Crohn (darmziekte).

@TS: Btw je nieren zitten wel hoog in je buik, en een beetje richting je rug.

Ik zou even naar de dokter gaan hoor als het blijft aanhouden :wink: