Waar heb je het over op een eerste date?

Ten eerste: Ik weet dat er een zoekfunctie is en dat je Google moet gebruiken, maar die werken niet zoals ik zou willen. En ik weet zeker dat er vast wel ergens een topic hierover is, maar zonder Google en zoekfunctie ga ik die niet vinden uiteraard.

Oke, dan nu waar dit topic echt om ging:
Ik ben dus echt een mislukking wat dates betreft. En ik praat echt enorm veel, waaronder enorm veel onzin, maar op een eerste date met een jongen die je verder niet kent, ben ik meestal toch wel een stuk meer verlegen. En de meeste dates die ik heb gehad waren met mannen die ik wel kon via de vriendengroep, en dan gaat dat allemaal een stuk makkelijker.

Maar wat als dat dus niet zo is:
Waar heb je het zoal over op een eerste date? Wat voor vragen stel je en wat zou je willen dat er aan jou werd gevraagd?

Hmm even denken, ik had het toen over de film en over vroeger (we kenden elkaar al vaag).
Maar algemeen zoals over hobby’s praten is wel leuk, zo leer je hem ook echt kennen. Bedenk eerst wat je graag van hem wilt weten, ik denk dat het gesprek dan vanzelf wel gaat lopen.
Je kan voor de zekerheid wat achter de hand hebben (iets wat je al hebt bedacht te gaan vragen wanneer het stil loopt).

School, dingen uit het nieuws/media, muziek, films, andere hobby’s, sport, over je vrienden. Maar niet al te serieuze onderwerpen, want een date gaat in feite niet om het praten, het gaat niet over de inhoud van het gesprek zelf, meer over de connectie tussen jou en je date. (en je kunt het trouwens beter niet over politiek of religie hebben daar kun je discussies over krijgen, tenzij je dat graag wilt natuurlijk)

Ik ben ook een ramp op het gebied van eerste dates. Ik ben ook altijd heel zenuwachtig terwijl ik totaal geen zenuwachtig typetje ben, dus dan gaat het al helemaal mis.

Maargoed, ik probeer nooit om al van tevoren te verzinnen wat te zeggen, gewoon go with the flow denk ik. Als je date een beeeetje meewerkt en als je niet te grote onzin uitkraamt dan kan er eigenlijk weinig misgaan.

Ik ga altijd iets ‘doen’ op een date. Liever iets actiefs dan een film. Dan hoef je niet altijd te praten, maar het maakt het wel een stuk gezelliger dan ergens in een bios zitten!

Het punt is voornamelijk dat als ik hem, de laatste twee keer als ik hem tegenkwam, dat hij wel nogal wat stiller is als mij af en toe. En dan stress ik alleen maar van: O, god, what to say?

En misschien is het niet echt een date-date. En ook niet zozeer actief, want we hebben gewoon afgesproken in het park.Wat het voor mij idd alleen maar wat lastiger maakt, want bij een activiteit hoef je idd niet altijd te praten.