Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Heej meiden,

Ik hou heel erg van verhalen schrijven en ik doe dit ook heel erg veel… Maar ik heb het meestal over dezelfde onderwerpen, als ik dan een heel ander verhaal wil dan weet ik niet meer wat ik moet doen en heb ik geen inspiratie meer. Waar halen jullie de inspiratie voor een verhaal vandaan?
Posten maar!

Bij mezelf of wat ik graag zou meemaken.

Ik schrijf niet dus geen idee

Goed om je heen kijken… ik ben wel eens door een kamerplant geïnspireerd! :pensive:

Nou, ik bedenk eerst altijd wat voor een soort verhaal ik wil schrijven. (actie, meidenverhaal, moord&mysterie, magie ofzo) bij mij bijna altijd nummero 2!
En dan kijk ik een dag rond, en dan zie ik een bepaald persoon, lees ik iets in een tijdschrift of een tekst in een liedje dat me aan het denken zet…

vaak is het gewoon waar over gepraat word: breezersletten bijvoorbeeld :stuck_out_tongue:

Hiervoor een formulie die bij mij werkt:

Overschot aan vrije tijd + verveling = inspiratie ^^

hihi… Dat is een leuke.

Zoiets ja XD

Ehm, ik word wel eens geïnspireert door waargebeurde verhalen van mensen uit mijn omgeving, of ik krijg plotseling een idee in mijn hoofd (fantasie dus) dat ik later uitwerk tot een verhaal.

en hij klopt nog ook! , ik heb dat namelijk altijd bij ontwerpen en tekenen.

Het is niet dat ik erg veel schrijf ofzo, maar ik wil dat wel gaan doen, mijn inspiratie haal ik overal vandaan, met schijven ofzo, ga ik eerst bedenken waarover ik het presies wil gaan hebben, en dan eerst een paar steekwoorden opschrijven bijv, Ik ga het hebben over een Stalker die een groepje meiden van 13-15 jaar niet met rust kan laten, dan noem je het bijv, Geen kant meer op! Of Hierblijven! Van dat soort pakkende namen waar je van te voren bij het lezen eigenlijk niet presies weet waar het over moet gaan…

En je moet vooral een beetje vooruit kunnen denken, en bij elk iedee een steekwoord opschrijven. En vooral je fantasie kunnen gebruiken of iets kunnen gebruiken van een waargebeurd verhaal.

En met tekenen( iets wat ik graag doe) Gewoon eigelijk het zelfde te werk gaan.
Ik ga over een tijdje of mischien vandaag een verhaal maken op MIC-Word + tekeningen die ik erbij ga maken op paint enz, En dan zal ik hem wel posten!:slight_smile:
Ik laat jullie wel weten wanneer ik een begin heb:)
xx

voor mijn gedichten haal ik de inspiratie uit mijn eigen leven
en heb meestal inspiratie om 3u 's nachts als ik niet kan slapen :stuck_out_tongue:

Dat heb ik ook altijd XD Altijd 's nachts…
En ik heb een te grote fantasie en kan echt overal een verhaal van maken XD

Liedjes, en gewoon simpelweg om je heen kijken.

Hah ja ik ook! 's Nachts heb ik ook altijd dat ik de meeste energie heb en de leukste ideëen om iets te tekenen.

Nou, ik schrijf eigenlijk alleen maar gedichten als ik bijv. heel verdrietig ben, heel blij, of dat ik gewoon met mn gevoelens loop te klooien. Dan moet het eruit, en dat doe ik dmv gedichten (:

ik ga meestal fantaseren over mijn eigen leven, van ‘wat als dit zou gebeuren’ en dan uiteindelijk komt daar wel wat uit :stuck_out_tongue:
of ik zit op een plek, kijk om me heen en begin gewoon met schrijven/typen. dan komt er vanzelf wat uit!

gisterravond toen ik op bed tv lag te kijken kreeg ik opeens een bom van inspiratie.

ik kan nu wel wat inspiratie gebruiken :slightly_smiling_face: ik verveel me

meestal uit dromen, die kan ik me altijd supergoed herinneren namelijk en ze zijn altijd heel realistisch bij mij.

Xx