Ik vind het heel leuk om boeken/verhalen te schrijven maar ik weet nooit waarover. Dus hebben jullie tips waar ik inspiratie vandaan kan halen?
UP!!!
wolken (ja, daar kun je - als je er maar lang genoeg naar kijkt - figuren in ontdekken), gebeurtenissen in je omgeving en/of dingen die je leest in de krant, andere verhalen (maar ga het niet letterlijk overnemen), liedjes… de standaard dingen dus.
Haha grappig met die wolken. Ik zal het is proberen:P
Andere verhalen, foto’s(!), dingen die je zelf meemaakt, dingen die anderen meemaken…
Inspiratie moet tijden in 't hoofd zitten.
En als je ervoor gaat zitten komt er vaak niks. Inspiratie moet bloeien.
Dus als je een ingeving krijgt, schrijf hem op en werk er later aan, dan heb je meer nagedacht en kan je het beter verwerken.
Of stort je op één onderwerp.
Een verhaal schrijven gaat ook niet in één keer. Elke keer zet je wat neer in grote lijnen en dan verwerk je de tussenstukken pas.
Ik zat vandaag in de auto naar Amsterdam en ik was heel erg moe dus ik ging een beetje naar de wolken zitten kijken. En wat gebeurde er… Ik kreeg ineens allemaal ideeën. Heel erg bedankt voor die tip maar jullie mogen natuurlijk nog wel nieuwe tips geven!
inspiratie uit muziek. maar je moet de ideeën altijd al in je hoofd hebben voordat je gaat schrijven.
of wat je zelf hebt meegemaakt.
Ten eerste maak ik niet zo heel veel mee maar dan heb je zo’n standaard boek. Ik wil iets schrijven wat je grijpt en wat je in 1 keer uit wilt lezen. Maar ik heb echt zulke goede ideeën!
Schrijven jullie trouwens op de computer in een boekje of weer wat anders?
nah dan doe je wat anders.
ik schrijf gewoon op de computer in word.
en trouwens het hoeft niet meteen een standaard verhaal te worden hoor.
je kunt ook andere dingen meemaken dan bijv alleen met jongens…
Zoals…
-
mishandeling, verkrachting, ontvoering, steeds naar een ander gezin moeten omdat het thuis niet goed gaat.
dat soort dingen hebben toch niet alleen maar met jongens te maken.
of wel soms.
kijk maar eens naar het verhaal: een leven zonder vader en een moeder als alcoholist
dat is geen standaard onderwerp.
Ja oke maar dat vind ik toch allemaal een beetje standaard maar ik heb nu echt een heel goed idee!
In mijn verhalen verwerk ik dingen die ik ooit meegemaakt heb, ik schrijf over dingen op de manier hoe ik ze zie, en hoe ik ze zou willen zien. En ik haal mijn inspiratie uit muziek ZONDER tekst.
Ja moord is echt HEEL standaard, denk het ook hoor…
Haha ik ben al bijna een jaar inspiratieloos, echt opeens was het POEF weg.
Gelukkig komt het beetje bij beetje weer terug.
Door absurd nieuws te lezen ofzo?
uit een inspiratieboekje?!
tuurlijk niet,je hebt het of hebt het niet!