Waar gaan/zouden jullie op stemmen?

Hoiiiii,
ik mag voor het eerst stemmen, jeuj!
Ik heb een stemwijzer geprobeerd en hier kwam GroenLinks uit, en ik moet zeggen dat ik het met redelijk wat dingen van hun wel eens ben.
Nu was ik wel nieuwsgierig waar jullie op gaan stemmen (en waarom?) dus bij deze dit topic.

Ik stem nergens meer voor, ook niet als er landelijke verkiezingen zijn. Ik vind de politiek tegenwoordig ongeloofwaardig worden. Overigens vond ik dat een paar jaar geleden niet.

Wat mij betreft mag Rutte oprutten. Fransje Weekers had, toen hij een paar weken geleden opstapte, gewoon heel de kamer mee moeten nemen.

Ik ben ook wel benieuwd voor mezelf, even kijken wat er uitkomt :grinning:

Ik stemde altijd op de SP, maar ik ga nu niet stemmen. Laat de politiek eerst maar eens zijn zaakjes op orde stellen, dan wil ik er wellicht wel weer over nadenken.

Leuk om te weten dit haha :'D

oeps een beetje groot

Ik weet het nog niet, maar ik heb een keer zo’n stemwijzer gedaan en toen kwam er als 1e de 50+ partij uit en als 2e de PVV… lol
Ik neig naar GroenLinks

En bij een andere test komen mijn antwoorden het meest overeen met de Pvda & SP

D66.
Ik vind het raar dat mensen niet stemmen. Als je het niet eens bent met hoe het nu gaat moet je toch juist je stem laten horen? Anders moet je ook niet klagen.

Hoezo raar? Er zijn ook mensen die gewoon geen interesse in de politiek hebben en hier dus ook niet over klagen.

Als politiek je niks boeit en je wilt je er niet in verdiepen, waarom zou je dan stemmen? Je kan beter niet stemmen dan dat je stemt op een partij waarover je te weinig weet omdat jij je er dan niet in hebt verdiept.

Sowieso SP. VVD moet echt opdonderen.

Als je niet stemt gaat jouw stem naar de grootste partij op dat moment he. Dus als jij niet stemt kan je stem dus naar de VVD gaan.

Mijn gemeente staat er niet bij haha

Wat is er met de VVD dan? Ben wel benieuwd haha

Oh wacht hier zie je het, http://www.vvd.nl/standpunten

Ik stem trouwens op de PvdD. De rest lult toch alleen maar bullshit.

Ik bedoel de mensen in dit topic die zeggen niet te stemmen omdat ze de politiek een zooi vinden. Als het je niet boeit en je verder ook niet klaagt maakt het inderdaad vrij weinig uit. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat politiek je niet boeit. Vooral gemeentepolitiek heeft veel invloed op mensen hun dagelijks leven. Maar goed, dat is hoe ik er tegenaan kijk.

Nee dat is als je blanko stemt. Sowieso gaat dit over gemeentepolitiek en de grootste partij is niet overal de VVD.

Ik vind politiek mensen huichelaars. Ze beloven vanalles om stemmers te vissen maar vervolgens doen ze het niet, of kùnnen ze het niet omdat ze samen moeten werken met andere partijen. Ze zoeken 't maar uit ofzo