Waar doen we goed aan?

Hi ladies, ik heb weer even mijn anonieme profiel erbij gepakt want ja, ik vind dit best privé.
Goed het zit dus zo, mijn vriend en ik willen eigenlijk al een tijdje een stap verder in onze relatie, en daarmee bedoel ik dus ‘all the way’. We staan er beide achter, maar… En ja nu komt het.

Ik moet sowieso weer aan de pil, en aan m’n ouders heb ik beloofd om dat aan te kondigen wanneer het zo ver is. Ze maken er verder geen probleem van ofzo, ze willen gewoon dat we beide safe zijn. Maar zijn ouders, ja dat is het lastige aan de situatie. Zijn ouders zijn nog van het ‘geen seks voor het huwelijk’. En dat willen ze ook zo voor hun kinderen. Nu kunnen zij natuurlijk niet alles beïnvloeden. Maar ik weet gewoon dat als ze erachter komen dat we het dus wel hebben gedaan er koppen gaan rollen. Figuurlijk dan :wink:.

Nu kun je heel simpel zeggen van: je hoeft hen toch niks te zeggen? Dat klopt ja, maar ik wil sowieso niet dat mijn vriend moet liegen als de vraag op komt of we het hebben gedaan. Ik wil ook niet zijn relatie met zijn ouders negatief ‘beïnvloeden’, maar ook is de kans dat ze mij als schuldige zien. En het laatste dat ik wil is in slecht dag licht staan om zoiets. (Is een lang verhaal maar komt erop neer dat ik hun geloof niet deel, en dat is lastig voor ze). Oh en voor ik het vergeet, stel het komt een keer uit want ik raak perongeluk zwanger door een gefaalde pil (kans is klein maar even voor het beeld). Dan zijn we nog veel verder van huis omdat dan alles stiekem was.

Waar doen we goed aan? Hoe kunnen we het aanpakken? Mijn vriend heeft wel eens het onderwerp aangesneden om de reactie te pijlen maar de reactie is vrijwel meteen dat het ‘verboden’ is, om het even zwart op wit te zeggen.

Iemand ervaring met deze situatie, of tips?

Edit: Er staat een link onder ‘all the’, echt geen idee waarom. Niet op letten.

Hoe oud zijn jullie? Ik zou in dit geval inderdaad niet stiekem het te gaan doen, maar er eerst rustig over te praten. En hoelang hebben jullie al?

Hij is 22 en ik ben 19, we hebben nu 1,5 jaar wat samen.

Hoi!
Mijn moeder is ook heel erg van het “geen sex voor het huwelijk”.
In mijn ervaring word in dit soort gezinnen niet echt open gepraat of gevraagd over sex.

Mochten ze dit wel doen, lijkt het mij geen probleem om er over te liegen, het is namelijk nogal een persoonlijke, intieme vraag die ze stellen.

Het is een beetje grijs gebied eigenlijk, Hun horen er niet naar te vragen, Jij hoort er niet over te liegen technisch gezien.

hij is 22…
hij moet zelf weten hoe hij wil leven.
als ze er dan toch ooit achter komen en echt boos worden, zou ik persoonlijk wat afstand van ze nemen.

(tenminste als boos worden echt flippen betekent ofzo, bij een kleine ruzie natuurlijk weer niet)

Ja klopt, ik vind het ook zo vreemd… Op 22e mag je toch zelf bepalen. Hij is dus nog bezig met een studie (2e opleiding zeg maar) en zelf studeer ik ook daarom wonen we beide nog thuis. Financieel gezien is dat aantrekkelijker op het moment. Alleen bij hem heerst nog het idee van “hun huis, hun regels”. En ik wil niet tussen hem en zijn ouders in komen te staan, of dat hij problemen/ruzie krijgt met z’n ouders. Want ze nemen dat echt heel zwaar…

Bij mij zelfde verhaal, alleen vertellen wij gewoon niets aan allebei onze ouders.

Jammer voor de ouders, maar 22 jaar is nou niet echt “kind” meer. Ik vind dat zij zelf wat meer respect zouden mogen hebben voor wat hun zoon zelf wil, in plaats van alles voor hem te willen beslissen. Geloof gaat ook over respect voor de anderen!

Maar vragen zijn ouders hem dan of hij seks heeft gehad? :flushed:
Als hij niet wil liegen, dan kan hij gewoon zeggen dat hij dit soort vragen vanaf vandaag niet meer beantwoordt. En dan kunnen ze denken wat ze willen.

Ook dan hoef je er zijn ouders niet bij te betrekken, aan jullie leeftijd!

Ik zou er gewoon niks van vertellen, en het bijvoorbeeld bij jou thuis doen. Zo te zien is het de discussie met de ouders niet waard omdat ze blijkbaar niet het nodige respect kunnen opbrengen voor de eigen wil en het leven van hun zoon. Als ze zo reageren, dan vragen ze toch zelf dat jullie dingen stiekem gaan doen?

Ik wil ook niet tussen jullie en zijn ouders komen, maar je kan aan jullie leeftijd toch echt niet wachten met seks, omdat zijn ouders dat liever niet hebben? Het is jullie leven, geniet ervan en geniet van elkaar :slightly_smiling_face:

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, maar mijn vriend vertelt er gewoon niks over aan zijn ouders. Eigenlijk mogen we niet eens in hetzelfde bed slapen maar hij laat me nooit naar de logeerkamer gaan. Zn moeder heeft er wel eens naar gevraagd maar hij heeft gewoon gezegd dat we zulke dingen nog niet doen. Zou ook niet weten hoe ze daarachter moet komen.

Ik herken wel je probleem over de gefaalde pil… Mijn schoonmoeder heeft me al heel erg duidelijk gemaakt dat abortus nooit een optie is dus ik vrees dat wanneer ik zwanger raak, ik opgescheept zit met een kind :cold_sweat:
Maar dat is gewoon een kwestie van voorzichtig zijn en je pil op vaste tijdstippen innemen en wanneer je last van je buik hebt even voorzichtig doen en eventueel een condoom gebruiken.

Wat is dat toch met die (schoon)ouders die denken dat ze voor hun kinderen alles kunnen beslissen? Elke zwangere vrouw kan voor zichzelf beslissen wat ze gaat doen. Je hebt daar geen ouders of schoonouders voor nodig!

Dit betekent niet, dat abortus een alternatief voor anticonceptie mag worden. Abortus is niet niks en je blijft er je hele leven mee zitten. Dus inderdaad, anticonceptie moet je serieus nemen. Maar je (schoon)ouders kunnen je niet dwingen een kind te houden als er toch een ongelukje zou gebeuren, hoor.

Wanneer ik zwanger zou raken en ik zou het kind niet willen/kunnen houden, dan zou ik haar niks vertellen en toch abortus plegen. Klinkt misschien heel lullig en achterbaks maar liever zo dan dat ze mij dwingt om een kind te houden wat ik niet wil omdat dat moet van god. WAAR IK NIET IN GELOOF.
Ik doe ook zeker voorzichtig met anticonceptie maar wat nou als… Dan zou ik het zo doen.

Niks vertellen en het toch doen, is inderdaad wat zulke ouders dan jammer genoeg bereiken. Dat is jammer, want zo raak je je kinderen kwijt, terwijl je er als ouder juist moet zijn om je kinderen te steunen, wat er ook gebeurt.

Dit. Ik vind het zo erg als je dit soort dingen niet met je ouders mag/kan/durft te bespreken.

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties. Heeft veel inzicht gegeven. We hebben samen nog heel veel gepraat, en we hebben besloten gewoon eens het onderwerp seks aan te snijden om hun reactie te pijlen. Als ze het niet goed vinden (zwak gezegd) dan zeggen we niets, als ze voor reden vatbaar zijn wel. En dan, tja het blijft ons leven :wink:

Ik ga dit topic even volgen. Ik zit in precies dezelfde situatie, behalve dan dat wij al heel lang geleden dit hebben meegemaakt. Wij hebben de keuze gemaakt zijn ouders niks te vertellen, alhoewel ik ondertussen denk dat ze het wel weten. We slapen bij hem thuis in een aparte kamer, maar bij mij thuis wel gewoon bij mij in bed en dat weten ze ook.
Verder heb ik niet echt veel tips, behalve dat je wel respectvol moet blijven natuurlijk.

Ouders zijn ook niet dom, natuurlijk. Maar soms is het gewoon beter dat ze het niet uit jullie eigen mond horen, dan hoeven ze er niet aan te denken.

Ik heb een indonesische vriendin, die in Nederland woont met haar vriend. Haar ouders weten dat ze een vriend heeft, maar ze weten niet dat ze samen wonen en dat ze seks hebben. Dat mag helemaal niet, want hij is moslim. Maar ergens zijn die mensen ook niet dom en weten ze gewoon dat hun dochter een ander soort leven heeft dan haar zus die in Indonesie is gebleven. Het is gewoon voor iedereen beter om het spelletje te spelen.