waar de feestdagen vieren ...

Oke, ik heb dus een vriendjeen de feestdagen komen er bijna weer aan.

Aangezien mijn vriendje en ik ver van elkaar wegwonen (2.5 uur treinen) kunnen we niet 1 kerstdag bij hun zijn, en 1 kerstdag bij ons.

Vorig jaar waren we kerst EN oud&nieuw bij hun.
Dit jaar hadden we dus de planning om kerst bij ons te vieren, en oud&nieuw bij me vriendje.

Maar nu willen z’n ouders oppeens dit jaar heel met kerst iets speciaals gaan doen (terwijl ze normaal kerst niet uitgebreid vieren), en willen dus dat wij (in iedergeval me vriendje) er bij is.

Nu kun je zeggen: oke dan doe je kerst bij hem, en oud&nieuw bij ons. maar wij doen niet zo veel aan oud&nieuw, en hun juist wel. en ik ben christelijk, dus ik vind het fijner om dan hier bij mij thuis kerst te vieren, met naar de kerk gaan enzow :blush:

wat vinden julie… zeur ik? ;$ of doen gewoon zijn ouders moeilijk ? :blush:

Aangezien jij vorig jaar kerst daar hebt gevierd, snap ik best dat jij het nu bij jou ouders willen vieren. Dat is voor jou fijn, maar voor jou ouders ook. Jij zeurt dan niet, vind ik. Kerst is een feest dat meestal best wel close met familie gevierd wordt, jou familie en de kerk is belangrijk voor jou…

En wat vind je vriendje daarvan? Lijkt me wel zo eerlijk om het dit jaar bij jou thuis te vieren.

Je zeurt niet hoor, het is te begrijpen dat je met kerst bij je familie wilt zijn. En dat je christelijk bent vind ik al helemaal een goede reden om te zeggen dat je graag in de kerk wilt zijn. Wie zijn zij dan om dat te weigeren? Ik zou het er nog wel even goed met je vriend over hebben of hij dan graag met jouw familie kerst wil vieren, maar dat je het wel heel graag wil enzo.

mijn vriendje die is het wel eens met mij, maar is ook een beetje zo’n conflict-mijdend persoon. hij wil dus liever geen ruzie/discussie met zn ouders.
hij zei dat het meest eerlijk was als we 1 dag bij hem zijn en 1 dag bij ons, maarja dat gaat vanwege de afstand dus gewoon niet.

okeey dankjewel cheaf en lagirl :slightly_smiling_face:

Ik vind het wel zo eerlijk om het dit jaar bij jou te vieren. Kerst heeft duidelijk meer waarde bij jou thuis dan bij zijn ouders.