[i]Dit is mijn eerste verhaal die ik ga schrijven, ik hoop dat het goed komt. Kritek is altijd welkom.
Inleiding:
De 16-jarige onzekere Anne, heeft een slecht zelfbeeld van zichzelf. Ze beschouwd zich als een soort van ‘varken’. Wat ze allemaal doet vindt ze slecht, ookal is het goed bedoeld. Tot dat ze een jongen tegenkomt… Het verhaal begint bij het begin, toen het nog allemaal heel goed ging met haar.[/i]
-----
In de volle aula, werd er uitbundig gelachen door Anne en haar vriendinnen: Mascha, Ivy, Linda en Saskia. ‘Hebben jullie afgelopen maandag ook Beauty en de Nerd gekeken? Dat was gewoon te grappig! Van nerd tot een spetterjongen? Hmm, ik ben benieuwd of dat hij dat volhoudt…,’ zei Anne. Ze kon haar zin nauwelijks afmaken, of de zoemer ging al voor het laatste uur. ‘Meiden, ik zie jullie nog wel! Doeg!’, riep ze. ‘Doeg,’ riepen de rest van de meiden in koor. Anne had Frans. Ze had er zó geen zin in. Maar toch, goede cijfers bij haar telt heel zwaar. Anne weet van haar eigen dat als ze ook maar lager dan een zeven haalt, dat ze helemaal over de rooie gaat. Geïnstalleerd en wel achter haar tafeltje in de klas, kreeg ze een overhoring in haar schoot geworpen. Ik heb goed geleerd, dit wordt een eitje!, dacht ze in haar eigen. Er gebeurd alleen iets raars met haar. Nadat de leraar de woorden had opgelezen, om het te laten vertalen, wist Anne niets meer. Het leek erop of ze was leeggezogen. Hoe kan dit?, dacht ze. Voor ze het wist, was de tijd om van haar overhoring en had ze niets op kunnen schrijven. Een stemmetje in haar achterhoofd zei; Dit verdiend straf! Hoe kon je? Hoe kon je zomaar ineens alles vergeten?…
—
Dit is het eerste stukje.
Ik voel me er zelf wel onzeker over. Kunnen jullie tips geven? Zou ik verder moeten gaan?