Geloof me, ik ben in Thailand geweest en als ik me ergens helemaal op m’n gemak zou voelen als meisje in m’n eentje is het daar wel. Voelde me veiliger dan in sommige buurten van Rotterdam haha. Maar als je zelf al het idee hebt dat het onveilig is, zou ik het vooral niet doen. Je moet alleen ergens alleen op reis heen gaan als je er vertrouwen in hebt dat je je daar veilig gaat voelen.
Wat hierboven al is gezegd, het lijkt niet echt alsof je je er al in hebt verdiept. Dat zou ik eerst maar even doen, dan kun je ook zien welke landen jou het meeste trekken. Over het algemeen is Zuidoost-Azië wel veilig om alleen te backpacken, net als Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast heb je meerdere fora waar mensen die alleen op reis gaan op zitten en waar je makkelijk met mensen in contact komt. En aangezien je (neem ik aan) naar hostels gaat, kom je daar ook super veel mensen tegen. Ik hoor eigenlijk van iedereen die alleen op reis is geweest, dat ze vrijwel nooit alleen waren. Je komt zoveel backpackers tegen, er zijn er genoeg die dezelfde dingen willen doen en zien als jij dus dan kun je daar weer een tijdje samen mee reizen. Eigenlijk hoef je dus nooit alleen te zijn.
Ik zou je er eerst maar goed in verdiepen.