Waaaaah backpacken

Jongens ik ga backpacken (mijn ouders zijn er nog niet mee eens, maar komt goed!)
Ik wil naar Australië sowieso en eigenlijk nog ergens heen, maar omdat Thailand levens gevaarlijk is voor meisje alleen, lijkt me dat niet slim. Is er iemand die nog een ander land weet?
En hoeveel ben je ongeveer kwijt en zijn er nog tips en dingen waar ik op moet letten.

Ik kan niet wachten! :upside_down_face:

Er zijn zoveel landen. Naar welk land zou jij nog graag willen.
Ik wil zo belachelijk graag naar Nieuw Zeeland, Thailand ook, Vietnam, Panama, etc.

En qua geld moet je ook even kijken wat je wilt doen. Wil je puur en enkel alleen backpacken of wil je ook ondertussen her en der gaan werken?

Thailand is juist een van de veiligste landen om alleen te backpacken. Natuurlijk is het nooit 100% veilig om alleen te reizen, maar ik zou Thailand daarvoor juist wel aanraden. Vraag me ook af hoe je erbij komt dat dat levensgevaarlijk is? Van mensen gehoord of denk je dat zelf?

En trouwens. Vaak weten backpackers elkaar wel te vinden en vorm je een groepje.
Wie weet is er een groepje die naar Thailand gaan en kan je mee.

Als je naar Australië gaat zou ik zeker Nieuw-Zeeland niet overslaan!
Ik heb ergens gelezen dat je minstens 1000 euro per maand nodig hebt om rond te komen, en daar zitten tickets nog niet in. Je kan natuurlijk ook gaan werken zodat je meer geld kan verdienen(working holiday visa heb je dan nodig, kan je een jaar lang daar reizen en werken ik zou het even googlen want als je zo’n visa wilt verwachten ze dat je 4000 euro op je rekening hebt staan in ieder geval is dat bij het visa van NZ zo).

Australië en Nieuw-Zeeland is trouwens duur, het leven daar is duurder dan in Nederland. Azië is daarentegen heel erg goedkoop, daar kun je prima avondeten halen voor 1/2 euro. Ook binnenlandse vluchten zijn daar niet zo duur.

Mijn ouders (net weer) komen met het argument dat het echt mega gevaarlijk is als meisje alleen (zomaar verkracht of meegenomen). Hebben jullie tegen argumenten want ik wil zo graag :hammer:

Hm, ik dacht ook altijd dat Thailand heel gevaarlijk was, maar dat komt waarschijnlijk ook door de verhalen die je hebt gehoord. Op rijksoverheid geeft het geen bijzondere veiligheidsrisico’s aan.

Hoe oud ben je eigenlijk?

Eerlijk gezegd kom je op mij niet echt over alsof je het allemaal al tot in detail hebt uitgezocht, hoeft ook niet natuurlijk. Als ik jou was zou ik een plan opstellen met hoe je aan het geld komt, de landen uitkiezen waar je heen wilt (als je dat tenminste van tevoren uitgestippeld wilt hebben), een begroting maken op basis daarvan, ervaringsverhalen lezen etc. Als jij jouw ouders laat zien dat je het serieus neemt en - als je echt zo graag naar Thailand wil heb je dat al gedaan - weet waar je aan toe bent in Thailand, dan lijkt het me dat ze geen bezwaar gaan maken tegen jouw reis. Ik zou in ieder geval écht niet gaan zonder dat je ouders er achter staan, want stel er gaat iets mis tijdens je reis, dan wil je wel dat zij aan de andere kant van de telefoon hun best doen om je te helpen. Je kunt altijd nog later gaan als je ouders niet meer verantwoordelijk voor je zijn.

Thailand is juist echt een land waar veel backpackers alleen heen gaan. Mijn zus is er vorig jaar ook alleen heen geweest. Tuurlijk zitten er risico’s aan maar dat heb je overal

Geloof me, ik ben in Thailand geweest en als ik me ergens helemaal op m’n gemak zou voelen als meisje in m’n eentje is het daar wel. Voelde me veiliger dan in sommige buurten van Rotterdam haha. Maar als je zelf al het idee hebt dat het onveilig is, zou ik het vooral niet doen. Je moet alleen ergens alleen op reis heen gaan als je er vertrouwen in hebt dat je je daar veilig gaat voelen.
Wat hierboven al is gezegd, het lijkt niet echt alsof je je er al in hebt verdiept. Dat zou ik eerst maar even doen, dan kun je ook zien welke landen jou het meeste trekken. Over het algemeen is Zuidoost-Azië wel veilig om alleen te backpacken, net als Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast heb je meerdere fora waar mensen die alleen op reis gaan op zitten en waar je makkelijk met mensen in contact komt. En aangezien je (neem ik aan) naar hostels gaat, kom je daar ook super veel mensen tegen. Ik hoor eigenlijk van iedereen die alleen op reis is geweest, dat ze vrijwel nooit alleen waren. Je komt zoveel backpackers tegen, er zijn er genoeg die dezelfde dingen willen doen en zien als jij dus dan kun je daar weer een tijdje samen mee reizen. Eigenlijk hoef je dus nooit alleen te zijn.
Ik zou je er eerst maar goed in verdiepen.

Ik ga around the world in 25 days met simbo deze zomer!
Hierbij zal ik me wat veiliger voelen want dit is namelijk in groep reizen.

Het is doorheen Azie, Australie en Amerika, niemand die zich nog geroepen voelt?
Is wel wat geld voor deze reis maar ook een logische prijs wat mij betreft.

Ellen

Check deze eens, doe ik van de zomer!
Nuja ik weet natuurlijk je leeftijd enzo niet maar mssn helpt dit :wink:
http://simbofreestyle.nl/rondreis/around-the-world-in-25-days/overzicht.html

Dit kan in het algemene reis topic