hola girls,
ik heb jullie advies, mening en kennis hard nodig.
Ik zit nu in vwo 5, volgend jaar studeer ik dus (als het goed is) af.
Nu zit ik heel erg te worstelen met mijn vervolgopleiding.
Ik wilde eerst heel graag psychiater worden en dus geneeskunde doen, heb vandaar dus een dubbel profiel, natuurkunde, scheikunde, bio, en wiskunde B gekozen. In de loop van de tijd heb ik ontdekt dat ik ontzettend geïntereseerd ben in de hersenen van de mens, maar geneeskunde niet realistisch is voor mij met mijn gematigde cijfers… Daarom heb ik die ‘droom’ maar laten varen.
Hierna kwam er een nieuwe ambitie opborrelen: fysische geografie. Ik ben heel goed in ak en vind het ook leuk, maar ik weet dat als ik voor aardwetenschappen kies ik nogsteeds vastzit aan de bèta vakken (natuurkunde, scheikunde) terwijl ik hier eigenlijk vanaf wil.
Nu heb ik altijd filosofie willen studeren maar weet ik dat hier geen toekomst in is dus wilde ik het bovenop een andere studie doen of als minor…
Nu is m’n recenste en realistischte idee de universitaire pabo. Het lijkt me echt superleuk en leerzaam, en ik ben langs universiteit utrecht geweest waar mij werd vertelt dat het mogelijk is om twee bachelors tegelijk te doen, wat in mijn geval dan Universitaire pabo met filosofie zou zijn, maar eigenlijk is de universitaire pabo al een dubbele studie van de pabo en pedagogische wetenschappen.
Eigenlijk is mijn vraag aan jullie of iemand ervaring heeft met de universitaire pabo, is dit te combineren met nog een studie? Of mensen die filosofie studeren, is het wel een studie die uberhaupt te combineren is? Of kan ik toch beter voor fysische geografie gaan? Of juist de normale pabo met filosofie?
Alvast bedankt
xxxxxxxxxx