Vuurwerk

Halloo!

November is weer begonnen en nog twee maanden en dan is het oud&nieuw. Nu heb ik best veel last met vuurwerk, en dan vooral met knallen. (Ik raak vaak helemaal gestrest enz). Maar ik moet wel vaak 's avonds de deur uit. Ik doe ook wel vaak muziek op, maar toch. Zijn er misschien meiden die dit probleem ook hebben, of iemand die tips heeft?

alvast bedankt :slightly_smiling_face: xx

Ik ben ook wel enigszins bang voor vuurwerk maar het is bij mij echt gewoon even een knop omzetten. Als ik op bestemming ben zit mijn hartslag ook nog steeds in mijn keel maar je kunt er niet omheen. Probeer routes te nemen die rustig zijn tot zover mogelijk.

Ik geloof dat dit jaar pas vanaf 18 uur vuurwerk afgestoken mag worden. Scheelt weer iets in ieder geval. Verder geen tips, ik vind het best leuk voor een dag :stuck_out_tongue:

Ik ben zelf ook wel redelijk bang voor vuurwerk, durf eigenlijk alleen sterretjes af te steken hahaha. Maar als andere mensen het afsteken vind ik het wel erg mooi om naar te kijken, al sta ik er liever niet te dicht bij in de buurt aangezien ik al eens bijna een vuurpijl tegen mijn hoofd heb gehad van de buren! Altijd uitkijken natuurlijk, of je het nou zelf afsteekt of iemand anders. Het kan altijd gevaarlijk zijn dus neem geen risico’s. Verder gewoon proberen te genieten van al die prachtige kleurtjes overal :grinning:

Dankje Traveler! :slightly_smiling_face:

Vanaf 18 uur is alleen op de dag zelf, maar is inderdaad wel iets fijner, Jaleesa. :slightly_smiling_face:
Normaal gesproken sta ik ook altijd achter het raam te kijken, maar ga het dit jaar maar eens proberen (weliswaar met oordopjes, maartoch) naar buiten te gaan. Kan ik misschien volgend jaar in de dagen ervoor weer een beetje relaxter over straat :slightly_smiling_face:

Misschien nog wat tips? :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: dus upje↑↑

Geen tips, maar wees blij dat je niet bij mij woont. Hier hebben ze het vuurwerk afgelopen week weer van de zolder gehaald, zodra het donker wordt worden we weer ‘verrast’ door die kut knallen

Hier kunnen ze er ook wat van hoor,gelukkig nog niet voor oud&nieuw, maar vorig jaar hadden een paar buurjongens van dat (volgensmij illegaal) vuurwerk, waardoor je oren gewoon klapperden zelfs al zat je binnen. Maar inderdaad ik zou er ook niet heel blij mee zijn als dat nu al hier zou zijn :wink:

Oordopjes inderdaad :slightly_smiling_face:
En misschien yoga? Dan ontspan je wat meer.

I feel you. Ik ben altijd al bang geweest van onverwachte harde geluiden, dus rond oud en nieuw probeer ik altijd zoveel mogelijk binnen te blijven. :’) Vind vuurwerk echt doodeng, zeker omdat je ook van die idioten hebt die het grappig vinden om een rotje naar iemand te gooien. Als ik dan moet fietsen doe ik idd altijd mijn oortjes in en op oudjaarsdag staat er bij mij standaard harde muziek op!

Ik heb altijd serieus gedacht dat ik de enige was(ook met andere onverwachtse geluiden idd) maar gelukkig niet dus :slightly_smiling_face: en idd mensen die vuurwerk naar je gaan gooien…

Toen ik 8 was ging een rotje in mijn hand af. Was niet echt een pretje. Gelukkig deed hij het niet zo goed, anders lagen mijn vingers er nu af. Mijn nagels vlogen er wel af overigens. Sindsdien ben ik als de dood voor vuurwerk en blijf ik meestal binnen. Laatste paar jaar is het wel iets beter geworden maar de tieners hier gooien rotjes naar je een dan ga ik helemaal tekeer. Maar goed. Meestal zorg ik ervoor dat ik mensen om me heen heb die ik ken, dat maakt het makkelijker.

Lola, ik snap wel dat je dan inderdaad ook bang wordt van vuurwerk! Mensen zijn ook echt gestoord als ze vuurwerk naar je gaan gooien, gebeurt ook wel eens bij mij. :hammer:

Als je bang bent voor vuurwerk zou ik niet het dorp/de stad in gaan s’avonds.
Idk of er in jou plaats veel wordt afgestoken, maar in onze plaats is het wel heftig.
Zelf vind ik dat wel leuk, het is tenslotte maar 1 keer per jaar.
Maar ik begrijp jou ook, het is erg gevaarlijk en je hebt er gevaarlijke mensen bij zitten haha.
Blijf gewoon lekker binnen met je familie/vrienden leuke progamma’s kijken, lekker eten enzo en om 00:00 lekker vuurwerk kijken op de zolder of in de tuin?
En als je er op uit moet misschien met de auto gaan?
Niet teveel druk maken om die knallen! :wink:

Ik ben ook bang voor vuurwerk, (knalvuurwerk)
ik denk dat we ons er niet druk om moeten maken en gewoon moeten genieten!
In mijn buurt zijn ze om 7 uur s’ochtends al bezig op oudjaarsdag en zelfs nu hoor ik al harde knallen.
Ze schieten hier zelfs met zo’n melkbus (carbid?)
Mijn vriendinnen en vrienden gaan altijd in een groepje de straat op vuurwerk afsteken, foto’s maken enzo.
Ik weet dat ik hun sowieso kan vertrouwen maar die harde knallen zijn niks voor mijn oren.
Ze vinden het altijd jammer dat ik niet mee ga, dit jaar zit ik te denken om wel mee te gaan, inderdaad wel met oordopjes mee!
Maar sowieso uitkijken voor gevaarlijke pyromanen die rondlopen en doen alsof zo’n rotje niks is.
Zelf hebben wij altijd veel siervuurwerk, dat vind ik wel echt mooi.
Als je het echt eng vind misschien gezellig binnen blijven.
X

Hooi! Een vriendin van me heeft hier ook al erg lang last van. Nu heb ik haar twee jaar geleden ook bij een oud en nieuw feestje uitgenodigd. Ik haalde haar op en de rest van de avond was ze met mensen die ze ook erg graag mocht. Dit vond ze de leukste oud en nieuwe tot dan toe. Misschien is het voor jou ook een goede tip om je te omringen met leuke mensen;) Succes!

Als je naar buiten moet, andere routes nemen, of samen met iemand.
Dat is het enige wat ik eng vind, als mensen vuurwerk dichtbij mij afschieten.
Verder gewoon met je vrienden een gezellige nacht er van maken en binnen blijven, je kan ook altijd in de deuropening staan en naar t vuurwerk kijken. Dat doe ik altijd.

Dankjulliewel! :slightly_smiling_face: Het valt hier in principe wel mee, alleen een paar van die rotjochies die denken dat het nu al oud & nieuw is :hammer: Ik heb op zich niet zo heel veel problemen met het gevaar, (wel een beetje natuurlijk) maar het meeste last van de harde (en onverwachtse) knallen. Maar wel echt goede tips! thanks!

Ik doe muziek in of oordoppen. En ja, dan hoor ik het niet aankomen, maar op één of andere manier let ik er ook minder op.

Houden ze zich toch niet aan :slightly_smiling_face:
Oordoppen is inderdaad een idee!