Vrouwen een buikje om baarmoeder te beschermen?

jaja, ik hoorde gisteren bij biologie van een klasgenoot dat vrouwen een buikje hebben (boven broekrand) om hun baarmoeder te beschermen. dus het vet verdeelt zich niet over de buik, maar gaat daar zitten ter bescherming dus.
is dit zo? of heeft het gewoon te maken met het vele dragen van heupbroeken en zwaartekracht?

en het is niet voor de ingewanden, want mannen zouden het dan ook op dezelfde plek moeten hebben en die hebben meestal echt op hun buik een buik. en bij vrouwen zit dat ‘buikje’ toch echt lager

Lijkt me sterk.

Volgens mij heb je als vrouw zijnde gewoon een onderhuidse vetlaag. Maar ik heb geen idee of dat daar dikker is…

eh en hoe zit het dan met de vrouwen die geen buikje hebben ?

Vrouwen hebben wel meer vet dan mannen inderdaad, en voor de ingewanden in de buik zit een ‘vetlapje’ om ze te beschermen. Althans, dat is bij mij geleerd. Maar ik denk niet dat het vet zich per se voor je baarmoeder ophoopt ;p

Dat heb ik ook, en dat is echt zo lelijk.

haha ja, de buikjesloze vrouwen hebben dus een minder beschermde? leek me namelijk ook sterk.
maar, mijn zus is dietiste, als je op een gemiddeld gewicht zit voor je leeftijd en lengte dan hebben bijna alle vrouwen wel een heel klein buikje. als je dat niet hebt heb je of een beetje ondergewicht, of de mazzel dat het bij jou anders verdeelt is, of een goed gespierde buik.

niet toevallig een gyneacologe hier? haha

ja dat is waar want dat beschermt je baarmoeder zoals jij ook al zegt.

ik heb ook echt zo’n buikje!
ik vind het echt niet mooi!
Maar ik heb geen idee waarvoor het is!

heeft iemand ook bewijs ofzo? of juist een tegenbewijs?

dat heb ik gehoord van een moeder van een vriendin van mij en die moeder werkt bij de ggd en in het ziekenhuis, dus ik denk wel dat dat klopt. En laatst hoorde ik het ook nog bij biologie. Dit is om later je baby te beschermen en nu om je baarmoeder te beschermen.

ik heb zelf alleen geen buikje…
maar ik heb ook geen ‘normaal’ bmi.

oke, dat is wel genoeg bewijs dus :slightly_smiling_face:
best wel geinig. maar waarom maakten ze dan niet gewoon een ‘stevigere huid’ ipv direct een buikje :frowning_face:

i don’t know ik zou het aan je buik vragen ;p

dus enige oplossing om van ons buikje af te komen is dus onder het BMI zitten?

Hiep hiep hoera. Ik stop dus met sporten op dat weg te krijgen. Onder je bmi zitten is ook niet gezond dus nu een goed excuus om een buikje te hebben. Kzeg voortaan gewoon;

Dat is voor mn toekomstige baby

Vrouwen horen zo’n buikje te hebben.

Soms als ik die dag te weinig heb gegeten (dan vergeet deze noob gewoon te eten ja :'D) dan heb ik de volgende ochtend echt geen buik en dan weet ik dat ik die dag naar mijn mening te weinig heb gegeten.

je moet niet onder een normaal bmi gaan zitten, daar kun je heel veel last van gaan hebben en is niet gezond --’

nee denk het niet, want ik zit onder me BMI en ik heb wel een beetje een buikje

Oké mijn baarmoeder is dus onveilig :’)