Vrouwelijker voelen

Hey meiden!

Ik heb jullie hulp/mening nodig.
Na een paar jaar aan continu heen en weer gesleept te zijn naar huisartsen
en ziekenhuizen is vorige zomer fibromyalgie (wekedelenreuma, en een leuk woord voor galgje) vastgesteld.
Dat was eigenlijk een opluchting na al die tijd,
ik had een antwoord en kon weer verder met mijn leven en het zoeken naar oplossingen.
Ik ging direct op een reumaforum, waar ik mij al gauw te jong voor voelde.
Bijna iedereen is daar 40+ en heeft andere soorten reuma.
Toen voelde ik mij al helemaal een oude oma, terwijl ik nog maar twintig ben!

Verder ben ik wat aangekomen omdat mijn spieren
continu overbelast zijn door de therapieën
in een revalidatiecentrum en minder intensief kan sporten.
Niet gigantisch erg, ja er mag best wel wat van af,
maar het is geen prioriteit nu.

Maar waar ik wel erg mee zit is:
Ik voel mij niet meer sexy en vrouwelijk.
Leuk kleden is lastig, mijn figuur is wel verandert
en daar weet ik niet goed mee om te gaan qua kleding.
Heb een peervormig lichaam, brede schouders en heupen, blanke huid met zomersproeten, licht grijze/blauwe ogen, en zwart haar met een bruine gloed.

Heeft iemand wat tips om je je wat sexyer en/of vrouwelijker te voelen?

Kledingstukken kopen die bij je lichaamsvorm passen denk ik, hoe ziet je lichaam er ongeveer uit? Wat zijn je probleemzones en wat zijn je positieve kanten?

Accessoires, hakken, nagellak!
Vrouwelijke/mooie/sierlijke armbanden/kettingen/oorbellen doen al heel veel, net als bijvoorbeeld rode nagellak of mooie hakken, en inderdaad kleden naar je lichaam/figuur, waarbij anderen je vast beter advies kunnen geven dan ik :’)

Precies dit. :slightly_smiling_face:

@kaBOOM
Brede schouders, smalle taille, brede heupen met bijpassend achterwerk. Wanneer ik mijn taille en boezem wil benadrukken, dan zie ik er alsnog gauw uit als een wortel. Verder focus ik mij flink op mijn haar, ogen en huid die ik wel mooi vind.

Dank je! :grinning:
De hakken vervang ik dan door leuke laarzen of ballerina’s denk ik… :stuck_out_tongue:

Misschien in een paar kledingwinkels eens tips vragen? En net als Sparrow heeft gezegt veel accessoires !

Wat voor mij soms ook werkt is om sexy ondergoed te dragen, klinkt misschien raar maar zodra ik een “mooier” ondergoed setje aan heb voel ik me al snel sexyer en vrouwelijker.

Verder inderdaad leuke accecoires, en jezelf lekker goed verzorgen, je lichaam scrubben enzo. Dat geeft mij ook altijd een heel lekker gevoel!

Hakken dragen! dat is heel vrouwelijk

is er geen ander forum, waar geen oude vrouwtjes zitten, waar je over dit soort dingen kunt praten met vrouwen die hetzelfde hebben?

Succes!

Jurken en rokken dragen en hakken (hoeft niet heel hoog te zijn, maar gewoon hakjes!) helpt bij mij heel erg. Ik heb erg brede schouders waardoor ik me ook erg mannelijk voel.
Maar door juist meisjesachtige dingen te dragen, zoals shirtjes met bloemetjesprint e.d. maakt me weer wat vrouwelijker.

Ik weet niet wat voor figuur je hebt en hoe je eruit ziet, dus kledingadvies is dan erg moeilijk te geven, aangezien we niet weten/kunnen zien wat er bij jouw haar/oogkleur e.d. past en wat bij je figuur mooi zou staan!

Ik hoop in elk geval voor jou, dat je je snel weer wat vrouwelijker voelt. Want welke vrouw wil dat nou niet?!

Bedankt voor dit antwoord!
Bloemenprint kan ik zeker uit gaan proberen, zeker met de accessoires e.d. die mij eerder aangeraden werden.
En ik heb inmiddels een paar laarzen besteld met kleine hakjes haha!

Even een vraag omdat ik er nieuwsgierig naar ben: mag je met je reuma wel hakken? Ik weet niet precies wat jouw reuma inhoudt natuurlijk maar je bent natuurlijk wel minder stabiel op je hakken.
Kun je trouwens niet een sport of iets vinden waarmee je beweegt maar niet teveel je spieren hoeft te gebruiken? Ik kan op dit moment niet zo snel ergens op komen maar misschien anderen wel?

En die lingerie tip vind ik trouwens een goede! Merk het zelf ook altijd.

Misschien kun je eens in de week een avondje plannen dat je lekker een maskertje doet, voetenbadje, nagels doen etc. Hartstikke vrouwelijk en je ziet misschien niet echt resultaat netals bij kleding maar je krijgt wel een vrouwelijker gevoel van!

Eigenlijk heb ik niet veel tips omdat eigenlijk de goede al zijn gezegd haha.

Succes!

Vrouwelijke kleren aandoen (jurkjes, rokjes enz.) en combineren met accesoires (tenzij het jurkje zelf al druk is natuurlijk).
Zorgen dat de jurkjes goed passen en je sterke punten benadrukken. Het schijnt dat een v-hals brede schouders een beetje minder laten lijken. Als je brede heupen en schouders hebt, moet je een jurkje hebben die je taille juist benadrukt (bijvoorbeeld eentje met een tailleriem of met van die touwtjes, waarmee je achter je rug een strik kan maken, zo kan je het jurkje rond je taille wat strakker trekken en krijg je wat meer vorm in je jurkje).

Jurkjes en rokjes staan ook altijd lief met ballerina’s, als je geen hakken kan dragen.

Nagellak en een beetje mascara kan ook al helpen.

En inderdaad mooie lingerie, dan voel je je zelfverzekerder.

Superlange wimpers vind ik altijd heel vrouwelijk, dus ja mascara :grinning: ballerina’s, jurkjes, geaccentueerde taille (dus riempjes e.d.), rokjes, bloemenprints, nagellak, [b]parfum/b, …
Succes!

Wat vervelend van je reuma!
Ik vind het altijd leuk om lekker te tutten met make-up en nagellak. Parfum en lingerie is idd een goede tip! En ballerinas vind ik echt cute. In een kledingwinkel kunnen ze je vast helpen met je figuur en kleding wat daarbij past, via een forum gaat dat wat lastig :stuck_out_tongue: Heel veel plezier en succes!

Dank je voor jouw leuke reactie! Ik mag heel soms wel mijn hakken aan (kan er geen afscheid van nemen), voor een speciaal iets en dan maximaal een uur. Heb nu wel hele leuke laarzen met hakjes tot 3cm dat wel mag. Mijn reuma zit voornamelijk in de spieren, die raken te snel overbelast en gaan ontsteken. Ik zit verder heel suf nu op zwemmen met ouderen… haha :stuck_out_tongue:

Een avondje tutten is echt heerlijk! Ga ik maar weer eens doen, thanks! :slightly_smiling_face: