Vrouw na tien jaar dood gevonden in haar huis

Ik vind dit heeeeel vreemd.

Automatisch incasso. Ooit van gehoord toevallig? Of alles was al afgesloten, dat kan ook. Dat waren de opties die ik vanmorgen in de krant las.

Maar echt ernstig dat dat kan. Zelfs in een stad als Rotterdam vind ik dit gewoon dieptriest.
Ik heb ook medelijden met de mensen die dit moesten opruimen, het schijnt echt enorm te stinken (hoewel… na 10 jaar is er niks dan botjes over, dus misschien dat het wel meevalt).

Edit: mij lijkt het gewoon een goed idee als iedereen met een uitkering of AOW zich eens per jaar moet melden, al is het maar telefonisch. Dan lijkt het me dat zo iets veel sneller wordt ontdekt.

Ze kreeg kennelijk al die tijd gewoon AOW en geld van rekeningen werd automatisch afgeschreven. En de buren hadden nooit iets geroken… Goed geisoleerd, kennelijk.

Aawh, dit is echt triest. 10 jaar is wel heel erg lang…

Echt schokkend vind ik het. De buren zouden zich KAPOT moeten schamen.

buur 1 zegt: 'Het blijft een bizar idee’’, zegt de buurvrouw. ''Er zitten maar twee stenen tussen en daar lagen mijn kinderen al die tijd naast te slapen"

Oké er is een tien jaar dode vrouw gevonden en het enige waar jij aan denkt is dat je kinderen naast een dode sliepen?

Als je zoiets niet door hebt vind ik je gewoon enorm egoïstisch punt. Al helemaal de buren die ernaast wonen. Zij mogen zich echt helemaal kapot schamen.

Buur 2 zegt: Ik heb haar in totaal een keer of 3 gesproken. “Toen de euro werd ingevoerd, vroeg ze of ik haar guldens kon omwisselen. De dag ervoor was ze redelijk hard gevallen op straat, ze zag er niet florissant uit”

Euh ookal heeft hij haar maar 3 keer gesproken, hoe kan je als buur niet merken dat je buurvrouw al JAREN niet hebt gezien, nóóit geluid hoort, nóóit licht brandt, nóóit vuilnis buiten.
Als je zoiets niet doorhebt voor verdomme 10 jaar lang, dan vind ik je gewoon egocentrisch punt. Ik zou mezelf niet meer aan kunnen kijken, bah. En over de familie ga ik niet eens beginnen (als ze die heeft).

Ik vind het een heel zielig idee dat niemand die vrouw heeft gemist in al die jaren. Ze zal toch wel ergens familie moeten hebben?

Daarom dat ik ook niet snap dat mensen met een AOW nooit contact lijken te hoeven op te nemen met welke instantie dan ook om een teken van leven te geven. Als je niet naar het gemeentehuis kunt komen (dat lijkt mij een logische plek om die controle dan te houden) dan kun je bellen en als er niet gebeld en opgenomen word kun je overgaan op het langsgaan en als er dan niet wordt open gedaan de deur inrammen om te zien of die persoon nog leeft. Er worden namelijk meer mensen dood gevonden in hun eigen huis dan alleen deze mevrouw, maar enkel de extreme gevallen (deze mevrouw, Ton Zuur…) halen het nieuws.

Dan is het al helemaal zielig, die vrouw kende/had volgens mij niemand met wie ze contact kon maken.

Even serieus, ook al had ze geen contact met d’r (klein)kinderen (als ze die had/heeft dan), maar je merkt na 10 jaar toch wel ‘oh, ik zal mijn moeder/oma weer eens bezoeken, want ik heb haar heel lang niet meer gezien’. En dan krijg je ineens te horen dat je moeder of oma of whatever al 10 jaar lang dood is, heel zielig.

Maar misschien heeft/had ze inderdaad niet eens (klein)kinderen.

Dit inderdaad. En daarbij heel vreemd dat de buurt niks heeft gemerkt!

Nouu, ik wist überhaupt niet dat zo’n lijk gaat stinken. Dus als ik in dat huis ernaast had gewoond had ik waarschijnlijk eerder gedacht dat er iets mis was in mijn eigen huis…

jeetje wat erg dat er gewoon níemand in die tien jaar lang zich om haar heeft bekommerd :astonished:

mijn moeder gaat elke week minimaal een keer bij onze oude buurvrouw langs, ook al heeft ze kinderen die ook langskomen. gewoon omdat oude mensen dat nodig kunnen hebben.
jeetje ik zou het mezelf nooit vergeven als mijn buurvrouw dood was zonder dat ik het wist

Dat is een goede tip! Ik heb aan beide kanten oude mensen zitten dus dat is eigenlijk wel handig…

Die buurvrouw dacht btw toch dat die vrouw bij haar zus ofzo was ingetrokken?

poor baby

^ hierboven, zo gek is dat toch niet dat je je buren niet spreekt? in rotterdam heb ik een buurvrouw waar ik echt een schijthekel aan heb, dus die spreek ik sws nooit. de rest zie ik zelden, heel af en toe en dan zeg ik hallo. ik heb geen klik met die mensen dus waarom moet ik met ze praten? sommige heb ik ook al 2 jaar ofzo niet gezien, het boeit me ook niet

in amsterdam heb ik wel leuke buren opzich waar ik soms mee praat, maar ook niet elke dag.

maar ik vind het wel echt zielig voor die vrouw

o kijk wat ik nu zie

De vrouw die tien jaar lang onopgemerkt dood in haar Rotterdamse woning lag, zou een dochter hebben.

Foto: ANP
Het AD publiceert zaterdag een interview met de nu 68-jarige dochter die zich vrijdag bij de politie heeft gemeld.
De vrouw vertelt aan de krant dat ze al twintig jaar geen contact meer had met haar moeder, ondanks enkele toenaderingspogingen van haar kant. ‘‘Ik was een ongewenst kind’’, aldus de dochter.
‘‘Ze wilde mij niet zien’’. De overleden vrouw was zestien toen ze de dochter kreeg. ''Dat was in Nederlands-Indië, ten tijde van de politionele acties. Ik heb mijn vader nooit gekend."
De dochter vertelt aan de krant een aantal jaren geleden op moederdag vergeefs met een bloemetje bij de Rotterdamse voor de deur te hebben gestaan. Naar nu blijkt was de vrouw toen al dood

maar eens in de zoveel tijd moeten er toch van die leidingsmannetjes komen om naar je apparatuur te kijken ofzoiets, ik weet niet precies wat maar af en toe komt er zo’n mannetje(of vrouwtje)

de vrouw had geen naaste familieleden meer, gas enzo werd gewoon van haar AOW afgeschreven en de buren dachten dat ze bij haar dochter was ingetrokken, daarom heeft nooit iemand iets gemerkt

Ze had een dochter. Toch gek dat die zich nooit afvroeg waar haar moeder was gebleven.

Het kon toch zijn dat ze verhuisd was? Dat dachten ze. Ik let ook niet op mijn buren hoor. En wie weet hoelang de naaste buren daar wonen? Misschien minder dan 10 jaar en dachten ze dat het huis leeg stond. Net als meer huizen daar.
Dit lees ik net http://www.telegraaf.nl/binnenland/22082263/Dode_vrouw_had_een_dochter.html

Ja, ik denk dan dat ze in de winter overleden is.
Wat een naar idee, mijn oma is ook 10 jaar geleden overleden en dan besef je wel hoe lang 10 jaar eigenlijk is :frowning_face: