Vrouw met baby krijgt geen alcohol mee

Zo meldt de Telegraaf:

Carina Boll uit Waspik kon woensdagmiddag amper geloven wat haar overkwam, toen ze in de Plus-supermarkt boodschappen deed met haar tien maanden oude zoontje. Boll stuitte eenmaal bij de kassa op een wel heel wantrouwende caissière…
De Brabantse vertelt in het Brabants Dagblad hoe ze ‘hemel en aarde moest bewegen’ om het bier mee te krijgen. “Ik kreeg van de caissière te horen dat ze die niet aan mij mocht verkopen. ‘U heeft een minderjarige bij u, u zou het voor hem kunnen kopen’, wees ze naar mijn zoontje. Nou het enige wat Rein drinkt is toch echt alleen melk en water!”, reageerde Boll verbouwereerd.
Na een flinke discussie zwicht de caissière dan toch. De bedrijfsleider van de Plus in Waspik kan lachen om het voorval. In het Brabants Dagblad zegt hij: “Is dat zo? Ja, dat gaat wel erg ver. Maar de nieuwe regels verplichten ons nou eenmaal om iedereen die een minderjarige bij zich heeft te vragen voor wie de alcohol gekocht wordt. Dat zijn de regels, het overtreden kan je een boete opleveren van 1.300 euro. Daar zitten wij niet op te wachten.”

Bron

[b]Wat vinden jullie hiervan?

Zelf vind ik het toch te belachelijk voor woorden. Om te janken gewoon.
Ik heb er zelfs een 9gag post over gemaakt, maar ik weet niet of ik de link hier mag plaatsen voor jullie om te liken wegens reclame enzo.[/b]

Jezus haha, lekker overdreven weer. Al vind ik dat bij alle voorvallen zoals deze als het kind onder de tien is.

wtf :’) Heel veel vrouwen doen toch ook boodschappen samen met hun kleine kinderen (vooral als ze nog niet naar school gaan) hoe moeten die dat doen dan?

Whut, die cassiere weet kennelijk niet wat de regels zijn :’).

Ieder weldekend mens snapt toch wel dat ze die alcohol niet aan dat kind gaat geven.

Ik vind het ook raar als jij 15 bent en boodschappen doet met je moeder. Dan kun je dus nooit meer met je ouders boodschappen doen als ze een flesje wijn meenemen? Belachelijk.

Nu ik er over na denk vind ik dit idd ook raar. Maar sowieso die hele regel… Als iemand van plan is voor een ander te kopen worden ze hierdoor echt niet gestopt.

Ik vind het sowieso achterlijk dat een ouder geen alcohol mee krijgt tijdens de boodschappen omdat er een kind bij is. Je kunt ook te ver doorslaan in nieuwe regeltjes. Ik snap dat de supermarkt geen boete wil, maar serieus… Alcoholverbod weigeren door een baby…?!

Dit is echt belachelijk. Ik ben voor de 18+ regel voor alcohol en tabak maar dit slaat werkelijk nergens op.

Wauw, dit gaat wel erg ver hahahaha

Mensen moeten dus voortaan hun baby’s thuislaten als ze alcohol willen kopen… :wink:

Ik vind dit belachelijk. Maar ik snap niet waarom ze daar nu opeens wel moeilijk over doen? Toen de alcoholwet nog 16+ was, heb ik nooit gehoord dat moeders met kinderen het niet mee kregen. En nu is het 18+, en is dit nu al het 2e voorval in korte tijd waarbij iemand het niet mee kreeg vanwege een kind. Waarom doen ze nu zo overdreven, kom op, het is een baby?!

Mag ik het 9gag plaatje zien? :slightly_smiling_face:

Dit is weer typisch iets waar ik me totaal niet druk om kan maken.

ik snap het wel eerlijk gezegd. het is misschien wat overdreven, maar waar ligt de grens met, samen kopen samen legitimeren? mag een moeder met een zoon van 14 ook gewoon wijn en bier kopen terwijl misschien de zoon ermee vandoor gaat.

het was een beetje overdreven om vol te houden maar ik begrijp het wel een beetje

Ik maak me er nou ook niet bepaald druk om, maar ik vind het wel aanstellerij en belachelijk :’)

klik

Hahaha ik vind hem leuk!

Maar een baby is wat anders dan een joch van 14.

het is wel de telegraaf hea :’)