Vroegtijdig schoolverlaten, help!

Hoi,

Ik heb dringend advies nodig! Het is een lang verhaal, alvast sorry, maar dan begrijp je wel de situatie.

Oke, ik zit nu op mbo 3 pedagogisch medewerker en het gaat verschrikkelijk niet goed, ik loop enorm achter met heel veel doordat ik lange periode niet op school ben geweest vanwege prive redenen. Ik wil deze opleiding ook echt niet meer doen en zocht iets anders. Hiervoor heb ik een half jaartje detailhandel geprobeerd maar dat was het ook niet. Daarvoor zat ik op vmbo-t en ook dit heb ik niet afgemaakt omdat ik voor de 2e keer moest blijven zitten en dit kan niet dus werd ik van school getrapt en moest ik maar op mbo beginnen. Ik heb dus geen papiertje whatsoever. Nou goed, de school wil van mij af omdat zij zien en weten van mij hoe het met mij zit en dat ik echt geen motivatie meer heb hier. Nu heb ik het (misschien wel stomste plan ooit) plan te gaan werken. Ja klinkt stom, weet ik. Echter is het voor mij misschien even het beste wat ik kan doen, natuurlijk zie ik in dat ik een diploma móet gaan halen en dit ben ik ook van plan maar zolang ik op deze opleiding vast loop en ook niet weet wat ik dan wel wil gaan doen doe ik nu eigenlijk dus niks, deze tijd kan ik net zo goed invullen met werken zodat ik onafhankelijk ben, uit huis kan, rust vindt in mijn hoofd en ik alle rust dus na kan denken over wat ik wil doen voor opleiding. Ik heb een jeugdreclasseerder en zij kan gelukkig een hoop voor elkaar krijgen bij de leerplicht voor mij dus dat zou geen probleem moeten zijn als zij mijn plan goedkeurd. Wat zijn jullie meningen? (negatief wil ik ook graag horen maar wel onderbouwd! ik wil weten waarom dus!) en heeft iemand er ervaring mee?

Alvast heel erg bedankt! ik zit er enorm mee :frowning_face:

Ik snap waar je vandaan komt, maar ik denk het beter is om af te maken anders is het weer iets dat je niet afmaakt op school soms moet je jezelf gewoon door pushen. Ookal loop je achter je zit wel in je derde jaar je bent er bijna en zou wel zonde zijn het te stoppen. Aan een baan komen kom je ook niet makkelijk tegenwoordig vooral zonder papiertje niet. Ik zou het afmaken en dan ondertussen nadenken hoe en wat je wilt.