Vroeger :)

Hier kun je alles over vroeger kwijt. Wat deed je vroeger altijd, wat droeg je vaak, wat wil je weer terug, waarin ben jij nog steeds hetzelfde of wat was vroeger helemaal in?

Ik weet nog wel dat ik, toen ik op de basisschool zat, nooit wist wat ik met vriendinnen moest doen. Dan spraken we af maar altijd met de vraag: ‘wat zullen we dooeeeennn’. En dan deden we 't altijd zo dat ieder voor zich een top 5 samenstelden van dingen die we konden doen. En dan wisselden we die uit en gaven we elkaar punten voor de dingen die erop stonden. Hetgeen met de meeste punten gingen we dan doen. Maar dat waren altijd de meest onmogelijke dingen, dus eindigden we meestal voor de tv. Heb dat pas nog met een vriendin gedaan toen ik daarheen ging, lagen echt helemaal in een deuk. Want dat was echt iets wat we vroeger ALTIJD deden als we afspraken.

Wat ik vroeger altijd deed:

-Op het schoolplein van die spelletjes dat je handjes moest klappen en al die onmogelijke dingen :")

-Iedereen had van die strakke, zwarte of bruine kettinkjes om de nek. Ik vond het nooit mooi, haha. Of ze droegen van die felgekleurde kralenarmbanden.

-Scoobiedoo!

-Als we bijvoorbeeld hetzelfde zakje chips hadden, gingen we hem tegen elkaar doen en zeggen ‘zelfduuuuuuuuh’

Hahahaha, had ik ook altijd!

Oh ja die kettinkjes, ik sta daar nog mee op de schoolfoto. Lijkt net of je stikt zo hahaha.

Wij gingen in groep 7 ook altijd jumpen op het schoolplein, toen dat nog helemaal in was. Iedereen stond dan te jumpen (leuk, zonder muziek).

^Ook herkenbaar, haha.

Als iemand uit de klas die je niet mocht je aan had geraakt snel iemand anders aantikken, je armen over elkaar heen slaan en hard ‘ingeënt!’ roepen, wat ervoor zorgde dat na een tijdje de hele klas ‘ingeënt’ was. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Samen met mijn buurmeisje verzamelde ik altijd lieveheersbeestjes, soms hadden we er wel meer dan 50 in zo’n potje, en die lieten we dan na een paar dagen weer vrij.

En oja ik speelde elke dag urenlang met barbies met mijn zusje, maar uiteindelijk kregen we altijd ruzie over wie de mooiste kleren mocht hebben, dus moesten we altijd stoppen van m’n moeder. :slightly_smiling_face:

Het enige dat nu in me opkomt zijn alle spellen die ik heb gedaan toen ik klein was.
Ik was bijvoorbeeld gek op barbies. Dus ik ging altijd met een vriendin een hele “barbiestad” maken en die ruimden we dan 's avonds niet op, maar we gingen de volgende dag weer verder.
We verzonnen ook altijd allemaal fantasielanden en elk gedeelte in de buurt was dan een ander deel van dat land. We verzonnen ook allemaal dieren die in dat land leefden. En we hadden altijd eenhoorns, die van mij heette Eenhie (origineel).
Haha, nu ik er weer aan denk krijg ik dat gevoel weer een beetje terug.

Alles hier is zooo herkenbaar haha.

EGGY

elastiekennn
dat was zo leuk

• Parfum maken van blaadjes van bloemen.

• Beestjes opvangen die bijna dood gingen.

• Spion spelen.

• Meestal was ik bij een vriendin te vinden die op een boerderij woont en daar was altijd van alles te beleven.

Hoe ik er toen uitzag en deed: Als een jongen.

Oh, en spoorzoekertje! Dan ging iemand met stoepkrijt allemaal pijlen zetten, de ander mocht 2 minuten later weg van huis. Dan moest je zo snel mogelijk alle pijlen volgen om de ander te zoeken, haha.

stoepkrijten

cheeta spelen (mijn vriendin had een touw om en ik rende achter haar aan)

en veel herkenbare dingen hierboven xD

Leuk topic!

• Knikkeren op het schoolplein
  • Soep maken van allemaal zooi in de tuin
  • Dino chips eten, haha! Dat waren van die kleine zakjes, die hadden ze volgens mij bij de aldi ofzo?

Haha leuk topic

Wat ik vroeger altijd deed

• Heksensoep maken, allemaal blaadjes en zand etc in een emmer gooien met water :’)
  • Rondfietsen en doen alsof je fiets een paard was en dan wedstrijden doen haha.
  • Lieveheersbeestjes zwemles geven in een emmer water, eigenlijk best wel gemeen.
  • Scoobiedoo inderdaad!
  • Met pokemonkaarten op het schoolplein ruilen etc
  • EN Diddl natuurlijk, ik heb mijn grote verzamelmap nog steeds op zolder liggen

Samen met m’n vader op een schoolziek-dagje, een boom in de tuin snoeien. Of een kastje in elkaar zetten. En boom hutten bouwen met m’n buurjongen en dat vervolgens een van de twee er niet meer uit durfde. Geweldige tijden gewoon! :slightly_smiling_face:

Diddlblaadjes ruilen, knikkeren, springtouwen, elk jaar was er wel iets nieuws ‘in’ in de basisschool hahaha. Ik weet nog heel goed in de kleuterklas ruilden ik en mijn vriendinnen altijd van schoenen :’)

Ik speelde vroeger altijd totally spies met m’n vriendinnetjes en ik wilde áltijd Sam zijn, haha
Oh en ik spaarde playmobile en met barbies verzonnen we nooit lieve verhaaltjes altijd dat ze ruzie kregen, :grinning:
En dat met die top 5 opschrijven is echt zo herkenbaar!

Laatst kwam ik in een BV lokaal een paar scoobiedoo draden tegen, ik ben er de hele les zoet mee geweest, haha! Echt geweldig dat.