Vroeger Sneed Ik Mezelf.

Hey iedereen!

De titel zegt het al, vroeger sneed ik mezelf. Ik was een hele tijd depressief. Dat was tot ongeveer een week geleden. Toen besloot ik dat dit niet is hoe ik wou leven, en ik wou niet op deze manier van mijn pijn af. Ik vertelde het aan een vriend terwijl we in de Starbucks zaten, en hij heeft me geholpen om het achter me te zetten. Daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor.
Nu, wil ik omdat ik al een tijdje eigelijk alleen met lange mauwen loop en niks kan laten zien en ik in de Starbucks voor het eerst rondliep zonder mijn dikke vest aan, voor de klas mijn verhaal vertellen zodat ik mezelf weer kan zijn, mooie topjes aan, en niet meer de hele tijd mijn sneetjes moet verbergen. Ik wil niet dat zij de hele tijd vragen gaan stellen, dus ik wil misschien voor mijn klas mijn verhaal vertellen. Het is best heftig maar misschien begrijpen ze het.
Ik ben niet perse bang dat ze me gaan uitlachen, of pesten. Daar kan ik best wel oke tegen. Maar, ik wil toch weten wat jullie ervan vinden?

Herkent iemand dit?
Ik zou willen weten wat jullie denken.
X

Wauw, ik ben echt heel blij voor je dat je ermee hebt kunnen stoppen, ik hoop voor je dat het ook zo blijft!

Ook heel moedig van je dat je het voor de klas wil vertellen, succes!

Ik denk dat als je je het eerlijk aan je klas vertelt, je het meeste begrip krijgt en de minste vervelende opmerkingen! Als je het durft, zou ik het doen :slightly_smiling_face: Respect voor jou dat je er nu zo over denkt! Fijn dat het beter met je gaat.

Stel je even voor: Iemand gaat voor de klas staan en zegt dat ze zichzelf sneed en zichzelf pijn deed. Ze heeft een heftige tijd achter de rug.

Wat zou je doen?
A: Haar uitlachen en pesten zodat ze zichzelf meteen veilig voelt in de klas
B: Haar helpen en zegge ndat ze altijd bij je terecht kan en misschien zeggen dat jij ook zo’n periode gehad hebt.

Nou dan

Ik heb het nooit verteld.
En als ze iets vroegen bv. : Wat heb je aan je arm gedaan ?
dan zei ik gewoon : Pijn.
Dan weten ze het wel en ook dat je er niet over wil praten.
Verder negeren en aandoen wat je wil ( behalve als je sneeën nog geen littekens zijn ).
Bij mij gaat het goed zo.

A klopt volgens mij niet helemaal. Maar ik zou sowieso voor B gaan.

He, onwijs knap dat je er vanaf bent! Super goed van je!

Bij het forum Beauty, health & hair staat een automutilatie topic, daar kan je ook je verhaal kwijt! :slightly_smiling_face: