Vroeger misbruikt?

als in een film een vrouw verkracht wordt, krijg ik altijd een verschrikkelijk gevoel van binnen. Alsof ik moet overgeven en huilen, echt een heel raar, afschuwelijk gevoel.
hebben jullie dit ook?

want ik heb wel eens iets gehoord over dat je vroeger bent misbruikt, maar dat je je dat niet meer goed herinnert…
en ik weet nog dat, toen ik nog in de onderbouw van de basisschool zat, kennisen van mijn ouders wel eens op me pasten. Een man en een vrouw.
En ik weet nog dat ik altijd bij die man op schoot moest, en dat ik dat niet leuk vond. Waar die vrouw dan was, weet ik niet meer.
Ook weet ik nog dat ik een keer heel hard moest huilen, toen bleek dat ik uit school een tijdje bij hen moest blijven (terwijl ik dacht dat mijn opa en oma op mij zouden passen). Verder weet ik er niks meer van, maar ik heb mijn ouders volgens mij wel eens horen zeggen dat die man niet goed was…

Wat denken jullie hiervan? want ik zit hier al een tijdje mee…

Ik kan daar ook niet tegen. Al helemaal niet als het om kleine kinderen gaat :S

ik kan daar ook niet tegen
maar ik ben dus nooit misbruikt
alleen staart mijn onkel altijd op mijn borsten
wat ik dus niet leuk vind
:S

Nee. Dat heb ik eigenlijk niet.

Ik moet wel kotsen aan de gedachte dat in de 2e wereldoorlog heel wat (Duitse) vrouwen dood zijn verkracht door de Russen.

Ik kan daar ook niet tegen als ik zie in een film dat iemand wordt misbruikt.
En ik ben ook nooit verkracht, aangerand o.i.d.

Eigenlijk denk ik dat je jezelf helemaal gek zit te maken om niks. Dat je het kan vergeten heb ik ook gehoord ja, in een amerikaanse detectiveserie :roll_eyes: Dat je je beroerd voelt is omdat je je inleeft in het karakter, dat heb ik ook, ik kan dan ook niet blijven kijken.

Als je het echt niet vertrouwd kan je je ouders vragen waarom ze hem niet mogen en daarna nog eventueel die man zelf vragen, dan ontkent ie vast maar je ziet wel zijn eerste reactie.

Ik heb dat ook, en ik ben nooit misbruikt geweest.
Ik vond het vroeger ook altijd eng om bij vreemde mannen op schoot te zitten, of dat ik dacht dat mijn opa en oma oppaste, maar dat dan achteraf mijn oom oppaste. Terwijl hij toch nooit iets verkeerd deed bij me. Ik denk gewoon dat dat kinds eigen is.

Goed advies. vind ik ook

vreselijk, ik kan het niet aanzien/horen/lezen of wat dan ook! zeker niet als het om kinderen/dieren gaat!! ik word altijd zoooo kwaad, echt gewoon angstaanjagend:$

en @ Lianne: ik heb dat ook altijd.

voor de mensen die er wél tegen kunnen: kijk de film Wolf Creek. jezus wat een bagger film!

De topicstartster heeft wel gelijk het kan wel. Ik ken iemand die dit dus heeft gehad… héél erg… maar nu 15 jaar later kan ze er niets meer tegen doen, bovendien is er geen bewijs…

Maar meid het zou dus zomaar kunnen

Ik denk dat het best mogelijk is, maar je baseert het op nogal zwakke argumenten. Iedereen heeft wel mensen die je niet mag, bij wie je vroeger niet op schoot wilde zitten, dan ben je echt niet meteen verkracht hoor.

Ik haat het om te horen over andere dat ze zijn misbruikt. Ik dacht vroeger ook dat het heel normaal is. En als je iets tegen je zin laat doen bij jou dan is dat ook verkrachting! Ik heb het al die tijd super moeilijk gehad om het toe te geven. Maar ik ben ook misbruikt geweest. Ik vond het altijd heel moeilijk om erover te praten en daardoor was ik nooit mezelf. Ik had altijd een masker op…

ik herken dit.

Ik denk dat iedere vrouw en ieder meisje niet echt vrolijk wordt van zoiets. Dat heeft meer te maken met je inlevingsvermogen dan met eventuele vroegere gebeurtenissen denk ik.

hee trouwens, dit topic is loeioud waarom up je het

Maar het hoeft dus niet!

haha ook echt

Ik zag het staan en ik dacht dat er zoiets juist niet op girlscene bstond dus ik ging kijken en dacht waarom vertel ik mijn verhaal dan niet even…

daar kan niemand tegen…