Vroeg thuis zijn.

Ik ben 16 en als ik naar de kroeg ga moet ik om half 2 thuis zijn, fiets best vaak alleen maar soms ook met vrienden 't ligt eraan of hun dan ook al weg gaan. Als ik gewoon naar buiten ga moet ik ook rond half 11 thuis zijn. En als ik naar een discotheek ga blijf ik bij mijn vriendin slapen en gaan we weg wanneer het afgelopen is dus daar zit geen tijd aan gebonden.

Mijn ouders zijn totaal niet streng. In de weekenden mag ik altijd zelf weten hoe laat ik thuis kom. En doordeweeks kom ik uit mezelf nooit later dan 11 uur thuis.
Ik ben nu 16, maar op mijn 14e had ik ook dezelfde regeling.

vind het vrij normaal dat je om je 15e nog rond die tijd thuis moet komen, ik lag om mn 15e om half 10 in bed

Dat is wel kut rond die tijd thuis zijn…
Toen ik 15 was mocht ik tot rond 2uur/half 3.
Maar hoe vrijer mijn ouders mij in tijden lieten van hoelaat ik thuis moest zijn, hoe eerder ik thuis kwam heel raar. haha.

Ik vind het niet vroeg, maar ook niet laat. Eigenlijk wel gewoon standaard.
Ik mag zelf weten hoe laat ik thuiskom, maakt niet uit wanneer (maarja ik word er volgende maand 20…)

ik ben 16, en ik mag doordeweeks niet eens naar buiten zo laat ;p maar daar ben ik ook echt de persoon niet voor, ik ga niet buiten op een bankje hangen…
als ik naar een verjaardag/feestje ga, mag ik zelf weten hoe laat ik terugkom, zolang ik maar met iemand meefiets. mn ouders weten dat ik het nooit later maak dan 2 uur. als mn ouders me ophalen, is dat max. 12 uur. en qua uitgaan, dat mag ik alleen als ik bij vriendinnen slaap, en hun ouders ons ophalen uit de stad. en dan wordt het zo’n… 4 uur.

Ik houd me netjes aan de tijden! :'P
Niet dat ik ooit uitga… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben ook 15 (over een maandje 16). Ik heb eigenlijk nooit een tijd mee, behalve als ik uit ga. Maar als ik doordeweeks weg ga, willen ze niet dat ik het ‘te laat’ maak. In de vakanties maakt het niet uit hoe laat ik thuis kom. Met uitgaan moet ik meestal om 4 uur thuis zijn en als ik naar een café ofzo ga heb ik niet echt een tijd mee, dan wordt het meestal 2/3 uur en dat vinden ze wel prima. Dus ja, ik ben blij met hoe m’n ouders met tijd omgaan.

Haha dat is bij mij ook. Ik mag pas sinds ik 18 ben om 5 uur thuis zijn, en nu zeggen ze al een tijdje van “kijk maar”, maar hoef alsnog niet te flikken om om 8 uur binnen te rollen (tenzij er een feestje is in een andere stad ofzo, dat het niet anders kan). Maar sinds ze dat gezegd hebben ben ik vrijwel altijd tussen 3 en 4 thuis. Een enkele keer op een goed feest ben ik wel later, maar met normaal uitgaan in de kroeg echt niet meer. Echt zo stom want toen ik 16 was en om 3 uur thuis moest zijn vond ik dat echt VRE-SE-LIJK.

Ik ben 15 en ik mag nooit 's avonds af spreken…
echt stom, want ik wil alleen 's avonds af spreken met mensen uit de buurt,
die echt maar 5 minuutjes bij me vandaag wonen…
en dan maar tot half 9 ofzo maar dat mag ik dus niet…

Half 11 voor 'n 15-jarige is normaal.

Ik ben 21, woon op mezelf en mag in principe zo laat thuis komen als ik wil. Toch probeer ik wel 10 uur thuis te zijn, ik vind het niet prettig om zo laat over straat de lopen.

Ik heb nooit echt tijden gehad eigenlijk … ging wel vaak stappen toen ik 15/16 was. Mijn vader vond het mijn eigen verantwoordelijkheid (omdat ik toen ook zondagochtend werkte). En omdat ik dat vertrouwen kreeg, maakte ik er eigenlijk ook geen misbruik van en zorgde ik dat ik op een schappelijke tijd thuis was. En als het een keer uitliep of me band ging lek ofzo stuurde ik een smsje waar ik was en hoelang het nog duurde. En dan was het ook goed.

Ik moest tot mijn 17e altijd om 7 uur thuis zijn, behalve in de winter, dan 5 uur. En nu max half 12/12 uur op vrije dagen, mits iemand me naar huis kan brengen en op schooldagen maximaal 9 uur en in de winter 7 uur.

Altijd voor het donker gewoon, en dat lijkt me ook heel redelijk. Ik voel ook geen behoefte om door de stad te dwalen als het al nacht is, dan blijf ik liever gewoon thuis!

Toen ik 14 was, begin 15. Moest ik altijd 10 uur half 11 thuis zijn, omdat ik altijd alleen moet fietsen. En toen had ik een afspraak gemaakt met een vriend dat ie mij naar huis zou brengen elke keer. En nu heb ik geen tijd. (: Maar doordeweeks mocht ik niet naar buiten, maar dat was meer door school, omdat het erg slecht ging met school.

Ik ben 16 en ik krijg eigenlijk nooit een uur dat ik moet thuis zijn.

Ik heb geen tijden, ben 17 jaar. Ik houd mijn ouders wel altijd op de hoogte en ik houd rekening met mijn ouders en met mezelf. Als ik de volgende dag moet werken of naar school ga zorg ik altijd dat ik op tijd thuis ben, doordeweeks ga ik 's avonds niet vaak weg. Op zaterdagavond wordt het daarentegen wel eens 5 uur 's ochtends.

als ik niet uitga moet ik voor het donker thuiszijn
als ik wel uitga dan mag ik tot 1uur blijven, nja ligt eraan waar.
ben ook 15