Vrijwilligerswerk

Hee allemaal,

Ik heb geen idee of er al een topic over dit bestaat maar ik heb een vraag.

Ik ben 14 jaar en wil graag vrijwilligerswerk doen. Maar als ik op internet opzoek ‘vrijwilligerswerk 14 jaar (woonplaats).’ Krijg ik niet echte nuttige informatie. Heeft iemand ervaring met vrijwilligerswerk of een soortgelijke ideeën?

Ik weet niet in wat voor richting je vrijwilligerswerk zoekt, maar ik heb zelf vrijwilligerswerk via een jongerencentrum gedaan. Misschien heb je ook een jongerencentrum in de buurt waar je eens langs kan gaan en kan informeren.

Of je zoekt een bedrijf (Rode Kruis, WNF, noem maar wat) wat je aanspreekt. Meestal betalen ze reiskosten dus als ze niet in de buurt zitten is het niet zo erg (of je moet niet met het OV willen).

Thanks! @octocock
Ik ben helaas nog te jong om in een dierenasiel te helpen maar misschien met ouderen is wel een goede!

@idea dankjewel! Ik zou alleen liever bij een kleiner iets werken maar dankjewel voor het reageren!

Wat goed dat je dat wil gaan doen!

Heb je wel eens gehoord van Maatje worden? Geen idee vanaf welke leeftijd dat kan, misschien staat dat ergens op de website. Anders leuk voor over een paar jaar? :wink: http://www.ikwordmaatje.nl/

@augurx , thanks! Ik zal even kijken

Hm, je bent nog wel erg jong maar misschien kun je eens het bejaardetehuis binnen lopen? Ik zou verder niet zo goed weten wat je op die leeftijd al kunt doen gezien je dus zelfs voor het dierenasiel nog te jong bent.