vrijwilligerswerk voor de natuur

Als ik klaar ben met de middelbare wil ik een tussenjaar om te reizen. Onder andere wil ik één of twee reizen om vrijwilligerswerk te doen voor de natuur (regenwouden beschermen, de zee schoonmaken, gewonde dieren opvangen zodat ze weer het wild in kunnen. Dat soort dingen). Ik ben 18/19 rond die tijd.

Weet iemand van jullie organisaties die zulke dingen organiseren? Vooral de zee ben ik geïnteresseerd in, maar als jullie andere dingen weten dump ook hier aub. Het bedrag maakt me niet zo veel uit, ik wil me gewoon oriënteren op alle mogelijkheden.

In Nederland zou je bij Natuurmonumenten kunnen informeren, die zoeken altijd vrijwilligers.

Bij de organisatie Travel Active bieden ze Work & Travel aan in onder andere het thema nature and eco. Het is naar mijn mening heel prijzig, maar wellicht is het wat voor jou. Volgensmij wel alleen in Nieuw Zeeland dus dat moet je wel aanspreken haha.

Neem eens een kijkje op fronteering.nl! Dit is een organisatie die jou op het lijf geschreven is!

Je kunt ook eens kijken naar een EVS uitwisseling. Dit is vanuit de EU gesubsidieerd en hiermee kun je dan eigenlijk zo goed als gratis voor 3 maanden tot een jaar vrijwilligerswerk doen in het buitenland.

Het is wel echt veel informatie, kan het niet echt in twee zinnen uitleggen, maar kijk eens op de website van SIW, die zijn zendorganisatie voor EVS.

Leuk dat je voor een milieu organisatie wilt werken! Goed dat je daar voor opkomt!