Vrijwilligerswerk Thailand (of ergens anders)

Hee,

Ik zit nu in de 6e en heb echt heel lang zitten twijfelen wat ik volgend jaar ga doen. Nu nog steeds eigenlijk. Maar wat me dus supertof leek, is om een paar maanden naar bijvoorbeeld Thailand te gaan om daar vrijwilligerswerk te doen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar Engelse les geven.

Ik ben zelf al een hele tijd bezig geweest met het zoeken, maar reisverhalen op die sites zijn geplaatst door de site zelf, dus net wat minder objectief lijkt me.

Dus is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of goede organisaties kent?
En nog tips oid heeft?

Up :slightly_smiling_face:

Ik wist ooit een organisatie, maar die is christelijk. Bovendien is die meer op het bouwen van dingen en Afrika gericht. Dus up eigenlijk.

Bouwen van dingen lijkt me ook leuk. (die zag ik dan niet echt op de sites waar ik op had gezocht, maar goed)
Ik zag dan wel van die dingen als zorgen voor gehandicapte kinderen, dierenasiel, voor olifanten zorgen, in een moestuin werken. Maar dat zijn niet echt mijn dingen. Ik ben slecht in het verzorgen van dingen en voor gehandicapte kinderen kan ik niet maandenlang het geduld opbrengen. Paar dagen lukt wel (doe ik nu ook soms met een sportdag voor geestelijk gehandicapte kinderen, maar da’s toch echt wat anders)

Maar moet je voor die organisatie dan niet zelf christelijk zijn ofzo? Ik ben zelf namelijk atheïstisch…

Een vriendin van mij deed vorig jaar vrijwilligers werk op Jamaica, ik zal haar eens vragen bij welke organisatie zij zat. Zij hielp in een weeshuis btw, maar die organisatie deed ook andere dingen.

Okee, heel tof :grinning:
Dat lijkt me ook leuk, maar gewoon niet die dingen in mn vorige post xD

Het is ook wel vreemd dat de prijzen zo uiteen liggen. Bij de ene organisatie betaal je ¤4000 voor 3 maanden, ex ticket en bij de ander ¤1100 ex ticket.

wat ook leuk is (wil ik later zelf doen) is kinderen in brazilie helpen, kinderen afkomstig uit favelas die in een weeshuis zitten
maarja hier heb je niks aan dus beschouw t maar als n upje

Tja, ook leuk xD

Maar weet je daarvoor dan wel een goede organisatie enzo?
En is portugees daarvoor niet vereist?

Ik ben trouwens echt net 18 als het nieuwe schooljaar begint, sommige organisaties hebben liever mensen van +21 dus dat is ook niet zo handig.

De site die ik had gevonden : http://www.activityinternational.nl/index.asp

Die vriendin van mij was ook 18 toen ze vrijwilligerswerk ging doen. Maar ze heeft nog niet gereageerd op mijn smsje van welke organisatie dat was.

Oke, ik was al bang dat ik de enige 18jarige zou zijn, maar dan zijn er dus wel meerdere mensen die dat doen.

http://www.worldservants.nl/, je hoeft trouwens niet per se christelijk te zijn, maar je moet je zeg maar wel inschikken.

Ik had het weer gevonden.

oh ik ken wel een meisje die precies heeft gedaan waar jij het over hebt. In Thailand engelse les geven.
Er zijn heel veel organisaties die dat soort dingen doen.
Je moet wel realiseren dat vrijwilligers werk vaak veel geld kost!

Hoe ging het bij haar? Met welke organisatie ging ze en hoe lang?
Ik weet dat er heel veel organisaties zijn en de prijzen lopen echt extreem uit elkaar (zoals ik eerder al had gezegd) diegene die ik had gevonden (link ergens hierboven) viel wel mee qua prijs. Ongeveer 1100 euro. Hier komt dan nog ongeveer dezelfde prijs bovenop voor tickets, vaccinatie en reisverzekering. Levensonderhoud in thailand is niet zo duur en aan eten zal ik zo’n 100 baht (2 euro) per dag kwijt zijn.

Ik weet dus dat ik er veel geld kwijt mee zal zijn, maar ik heb het er wel voor over, het lijkt me gewoon zo’n geweldige ervaring
Bij die 1100 euro was accomodatie, ontbijt en lunch inbegrepen

* kuch* cliché

't wordt een beetje het nieuwe backpacken in Australië hea…
Maar goed, dit is voor een goed doel.

Ik weet het echt niet. Ken wel een paar mensen die het doen’/hebben gedaan… die vonden het allemaal super tof, dus ik wens je veel plezier.

Ik heb dat precies gedaan, haha. Ik heb Engelse les gegeven in een weeshuis in Thailand, maar je kon ook muurtjes bouwen, vloeren leggen, muren verven en met de kindjes knutselen enzo.
Ik ben met Travel Active geweest (heb wel meer gedaan dan alleen het vrijwilligerswerk), maar met Activity International kan het ook en dan kom je op hetzelfde project uit. Je zou het ook nog via de partnerorganisatie in Thailand kunnen proberen, maar ik weet niet of dat mogelijk is: http://greenwaythailand.org/

Wat wil je verder weten? (:

Ja ach, het lijkt me gewoon leuk en backpacken is niet echt mijn ding xD

Ik hoor het inderdaad ook vaak om me heen, maar ik denk niet dat je zomaar vrijwilligerswerk gaat doen “omdat iedereen het doet” ofzo. Je krijgt er geen geld voor, je moet er zelfs voor betalen, en het is emotioneel ook best zwaar - je gaat het in ieder geval echt niet zomaar even doen.
En ik vond het een geweldige ervaring, zou het iedereen aanraden (:

www.travelactive.nl
Goede reisorganisatie en hele informatieve site!.. ik ga waarschijnlijk van de zomer met die organisatie naar het buitenland werken en reizen.

Oh echt supertof :grinning:
Ik zal even kijken =]

Wat kan je verwachten en wat zijn de dingen waar je rekening mee moet houden?
Zijn er veel vrijwilligers en hoe oud ongeveer?
Vielen er nog dingen tegen?
Wat vond je het leukste?