Vrijwilligerswerk in India

Dag beste roze vriendinnen van het internet,

Vorige zomervakantie (dit jaar dus nog) ben ik naar India met een groep van mijn medescholieren om daar te projecten te bezoeken die mijn school steunt. Ik heb daar een geweldige tijd gehad en die reis ga ik echt nooit vergeten. Ik heb toen besloten dat ik heel erg graag terug zou gaan en ik ben nog steeds even vastberaden om terug te keren.

Ik zou ongelooflijk graag vrijwilligerswerk gaan doen daar. Maar mijn probleem nu is dat ik absoluut geen idee heb hoe ik moet beginnen met het regelen van een dergelijke reis.

Dus heb ik een vraagje aan jullie: Zijn hier al meiden naar het buitenland geweest om vrijwilligerswerk te doen? Hoe heb je dat aangepakt?
Of weet iemand misschien een goede site waar je zo’n dingen kunt vinden?

Ik heb al even gegoogled maar ik heb absoluut geen idee welke sites betrouwbaar zijn en welke niet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen
Alvast bedankt

(ik hoop dat niemand me hier gaat herkennen door mijn India-story :slightly_smiling_face: )

World Servants is een goede organisatie die elk jaar weer heel wat reizen voor vrijwilligerswerk plant in verschillende landen.
Ik weet alleen niet of ze naar de plek gaan waar jij graag heen wilt,
en de reizen die zij plannen zijn meestal drie weken ofzo.
Weet niet of je er wat aan hebt,
maar je kunt allicht even op die site kijken. :wink:

Dankjewel! Ik ga even kijken.

Oh, nog eventjes erbij vermelden :slightly_smiling_face:

Ik zou het liefst een maandje vrijwilligerswerk, en dan een maandje gewoon reizen en genieten en zo.

Op een aantal sites die ik heb gevonden bieden ze echt puur het vrijwilligerswerk aan, maar ik wil meer doen dan dat

Heb ervaring met vrijwilligerswerk in verweggiestan. Note me maar als je dingen wilt weten =)

Ik zou via een organisatie gaan.
Er zijn er genoeg, je moet er gewoon even op googlen.

Ik heb je genote :slightly_smiling_face:

upje :slightly_smiling_face:

Misschien is dit wat? http://www.travelactive.nl/vrijwilligerswerk# Travel Active is wel betrouwbaar volgens mij, ik ken iig wel wat mensen die daarmee in Amerika naar High School zijn gegaan.

upje

Ja ik dacht ook al aan Travel Active, anders zou ik het zo niet weten.

Ik ben in maart 2011 met school naar India geweest om daar vrijwilligerswerk etc. te gaan doen, toevallig!

India? Wat cool! Mijn project gaat ook over India!

Zelf ben ik naar China geweest voor ontwikkelingshulp, dit ging uit via xplore. Misschien kun je deze organisatie even googlen!

Succes! XX

Ik zou het echt super graag willen doen aankomende zomer, maar jammer genoeg is het zo duur.