vrijwilligerswerk in het buitenland

hoi!
Ik ben Marit, ben 15 jaar en ik wil heel heel heel heel heel erg graag vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland.
Ik hoop dat zo duidelijk is hoe graag ik het wil haha!
Dit kan bij deze site: www.projects-abroad.nl
Hiervoor moet je 16 zijn, dus voordat ik kan gaan duurt het nog wel 1,5 jaar, maar het is een hele hoop geregel en gespaar voordat ik daadwerkelijk kan gaan. Ergens in Afrika spreekt mij het meest aan en dan het liefst een sociaal project of lesgeven. Iets met kinderen in ieder geval. Ik zou het graag een maand lang willen doen, na mijn eindexamen (juni/juli 2013 dus). Omdat ik het nóg leuker zou vinden om dit samen met een leeftijdsgenoot te doen en het ook niet niks is om dit helemaal in je eentje te doen, is mijn vraag: zou jij dit ook willen doen? Zo ja, reageer dan alsjeblieft! Het is niet alleen een superleuke ervaring, het is ook enorm leerzaam. Je helpt de 3e wereld landen heel erg én het staat goed op je cv (ook niet onbelangrijk voor later ;p). Het enige probleem is dat het behoorlijk wat kost, want naast de prijzen die op de site staan voor zo’n project, moet je ook nog de vlucht betalen.

Lijkt jou dit, net als ik, ontzettend leuk en houdt ook de prijs je niet tegen, laat het me dan weten. Alvast bedankt!

Je moet gewoon betalen om gratis te werken xD
Maar ja, ik zou het niet doen.

Dat is best logisch hoor, je betaalt gewoon voor je verblijf, je eten en je reis. Er is daar niet voor niks ontwikkelingshulp nodig, ze hebben echt geen geld om dat te gaan betalen.

Het lijkt mij ook heeel gaaf maar ik ga zoiets doen tijdens mijn coschappen geneeskunde denk ik, upje voor jou dus

Dit lijkt me echt leuk om te doen, alleen de prijs zou me tegen houden!:slight_smile:

wat jammer! x

Mij lijkt het ook echt super leuk en ik wil het ook heel graag een keer gaan doen. Alleen nog niet nu… Hopelijk vind je nog iemand die mee wil!

Haay, Ik zit echt al een paar maanden met het idee om me registreren, zodat ik hier op het forum een berichtje achter kan laten of er ook mensen zijn die met Project Abroad naar Kenia of Tanzania willen in de zomervakantie van 2013 en ja toen zag ik jouw berichtje staan… ik wist niet hoe snel ik me moest registreren.
Ik ben Nicole, 16 jaar en zit in de vierde. Mijn plannetje is om in de zomervakantie van 2013, het moment dat ik naar de zesde ga, vrijwilligerswerk te doen voor een maand. Mijn voorkeur is een sociaal project in Kenia of Tanzania. Twee dingen waren voor mij nog onzeker. Namelijk of ik het geld bij mekaar krijg en of er ook iemand anders uit NL, het liefst natuurlijk een leeftijdsgenootje, meegaat, lijkt me toch wel prettig om af en toe Nederlands te praten en ik ben nogal een schijterd in het vliegtuig :wink:. Zou je ook naar Kenia of Tanzania willen? (De reden voor deze landen is dat mn ouders en zusje na het vrijwilligerswerk ook komen en dan willen we graag de Kilimanjaro beklimmen)
Xx

Ik ga zelf waarschijnlijk in Januari via WorldActivity.com naar de Fillipijnen! Als je nog voor februari gaat krijg je je ticket vergoed! Misschien wel interessant voor mensen hier?
Ik ga waarschijnlijk werken voor CRIBS! Een tehuis voor tienermoeders van 7 tot 17 en hun baby’s. Ben ontzettend enthousiast maar ook zenuwachtig haha!

Kenia is daar trouwens ook een van de opties!

mij lijkt het ook echt geweldig en wil het ook echt gaan doen na mijn opleiding, maar dat duurt nog 4jaar dus helaas nog even wachten voor mij haha.
verder heb ik nog wel 'n opmerking: kun je niet beter een opleiding gaan doen voordat je vrijwilligerswerk gaat doen? ik vind 16 namelijk vrij jong daarvoor.

Haha het is wel logisch idd, maar het klinkt wel raar.

Je betaald niet overal zoveel als bij projects abroad (die ik persoonlijk best duur vind.) Bij SIW bijvoorbeeld (organisatie die compleet op vrijwilligers draait) betaal je eenmalig een bijdrage van zo’n 200 eur, en dan per maand dat je vrijwilligerswerk doet nog eens 200 eur - kost en inwoning (3 maaltijden). Dus dat scheelt wel enorm vind ik!

Ik wil vanaf najaar 2012 graag vrijwilligerswerk doen. Maar ok, das nog heeel ver weg :’)

Ik heb vrijwilligerswerk gedaan in Thailand, via Travel Active (maar je kunt met hen praktisch overal heen), ook na m’n eindexamenjaar. Ik kende toen niemand, maar Travel Active kon mij zo namen geven van andere mensen die die datum begonnen en toen hebben we in Nederland al een keer afgesproken. (: Mocht je zo dus niemand vinden, er zijn vást en zeker andere mensen die tegelijkertijd gaan en je kunt ze best vinden!

Bij mijn organisatie hoef je helemaal geen extra geld te betalen. Het enigste wat je moet betalen is je verblijf + taalcursus en natuurlijk je ticket. Maar ik ga dan ook niet met zo’n grote organisatie, maar naar een klein schalige op een locatie. Ik ga vrijwilligerswerk doen in Cuzco, Peru. De organisatie bied verschillende sociale projecten met kinderen en jongeren aan. Dit is de link van de organisatie. http://nl.proyectoperucentre.org/index.html Ik weet dat de topic starter naar Afrika wilt. :slightly_smiling_face: Maar mochten er nog andere mensen zijn die geïnteresseerd zijn in vrijwilligerswerk in Zuid-Amerika dan hebben zij er misschien iets aan. :slightly_smiling_face:

Dan betaal je dus wel wat. :stuck_out_tongue: Dat is ook wat je bij andere organisaties betaalt…
Ik geloof wel dat het goedkoper is bij zo’n kleinere organisatie hoor, maar het is niet raar dat je wát betaalt. (:

Bij andere organisaties betaal je buiten je eigen kosten om (vliegticket/taalcursus/verblijf) vaak nog extra geld.

@ topic starter
ik zou een goedkopere organisatie zoeken. ik had even het prijs verschil vergeleken van de organisatie waar ik mee ga en de organisatie projects abroads.
voor vrijwilligerswerk inclusief accommodatie en taalcursus ben je bij projects abroads zo’n 2200 euro kwijt. bij mijn organisatie maar 400 euro. terwijl het beide een sociale projecten zijn met de zelfde bestemming. in jou geval heb je daar natuurlijk niet zoveel aan omdat je naar afrika wilt. maar er zijn zoveel organisaties er zijn vast goedkopere. ik denk dat je beter met een wat klein schaligere organisatie kunt gaan.

ik weet wel dat ze dat extra geld vaak voor goede dingen gebruiken en in het project inverteren. maar zoveel extra geld? daar halen ze volgens mij zelf ook extra winst uit. bovendien staat er op hun site dat ze geen subsidie krijgen van de regerening omdat ze geen non profit organisatie zijn. ik zou dat extra geld voor in het project dan liever ter plaatse investeren of bij terug komst nederland geld doneren.

Veel mensen die ik ken doen dat met World Servants! en die vinden dat heel leuk. moet je even op hun site kijken denk ik (:

Heb ook een hele tijd over Projects Abroad getwijfeld, maar heb uiteindelijk besloten toch maar eerst een opleiding te doen, aangezien ik dan waarschijnlijk toch stages in het buitenland ga doen… (Ook al heb ik nu een tussenjaar, maargoed, het kost ook wel wat.)
Mocht je uiteindelijk gaan, laat je dan wel even weten hoe het was?

Je kunt ook kijken bij WWOOF, maar dan werk je op een boerderij. Je hoeft dan alleen je vliegtickets zelf te betalen.

Dat lijkt me zo geweldig, of op een Ranch in Amerika ergens ofzo :'D