Hallo allemaal,
Ik zit al een tijdje rond te kijken naar organisaties voor vrijwilligerswerk in Afrika.
Nu kost het allemaal nog best veel geld, rond de 1000-2000 euro voor 4-8 weken, maar dan zit vlucht, persoonlijke uitgaven/trips en safari’s er nog niet bij, en ontbijt meestal wel maar lunch/diner en tussendoortjes oid niet. Nu heb ik ook echt geen idee hoe duur alles daar is.
Iemand hier die al eens vrijwilligerswerk gedaan heeft en me een beeld hierover kan geven, dan weet ik hoe hard ik nog moet gaan sparen.
Het wordt waarschijnlijk Oeganda, Tanzania of Malawi.
Ik zoek dus een overzicht van
- gemiddelde aan persoonlijke uitgaven: souvenirs, safari, trips, etc
- gemiddelde aan eten/drinken per week/maand
- gemiddelde aan ov/taxi (mocht je dit hebben gebruikt)
- evt kosten voor visum, (extra) verzekeringen en inentingen (of zit dat altijd in je zorgverzekering?)
Hopelijk kan iemand me iets verder helpen.
Daarnaast wil ik graag geld ophalen met een sponsoractie, daar heb ik al een aantal leuke ideeën voor omdat ik alle kinderen van mijn vereniging kan gebruiken (hoop dat het mag van mijn baas), maar ik wil eigenlijk ervoor zorgen dat er in de sponsorbrief iets staat van ‘‘voor maar … euro kan ik ervoor zorgen dat … kinderen een week lang lunch krijgen op school’’ omdat ik op een school wil gaan helpen waarbij ik echt iets kan betekenen voor de kinderen, maar daarnaast is er vaak vraag naar lunch op school, lesmateriaal etc.
Maar ik heb dus geen idee hoe duur een lunch is bijvoorbeeld, maar ik denk dat het mensen dan sneller aanspoort om te sponsoren omdat ze weten dan ze met 5 euro bijvoorbeeld 10 kinderen, 1 week lang kunnen laten lunchen (bijvoorbeeld)
Hoor graag van jullie,
Groetjezzz