Vrijwilligerswerk buitenland

Hey,
Ik zou volgendjaar (2017) graag vrijwilligerswerk willen doen in het buitenland. Waarom? Ik wil graag iets zien van de wereld. Met vrijwilligerswerk kom je vaak in arme landen (dit hoeft niet altijd zo te zijn!!) Het leren van verschillende culturen lijkt me zo ontzettend leuk.

Ik ben afgelopen November met school een week naar Gambia geweest. Dat was een ontzettend mooie ervaring. Ik heb daar een hele andere wereld gezien, waar et verschil tussen arm en rijk erg groot is. Dat is denk ik de aanleiding geweest om vrijwilligers werk te gaan doen.

Mijn vraag is nu als volgt: Waar kan je het beste zo’n reis boeken? Je hebt verschillende organisaties waar je vrijwilligerswerk in het buitenland kunt volgen. Heeft iemand ervaring bij zon organisatie? Welke is niet zo heel duur en heeft toch goede reizen? Ik ben ook benieuwd naar ervaringen van andere !

(Btw ik weet niet of hier al een topic van is)

Groetjes xxx

Wil je echt wat voor de wereld betekenen?

Wil je vooral plezier hebben tijdens je dagen daar?

Van wat voor groep mensen wil je deel uitmaken?

Dit soort vragen moet je ook even voor jezelf beantwoorden. Welk land zou je heen willen?

Ja die vragen kan ik wel beantwoorden haha. Ik zou graag naar Tanzania / Zanzibar willen.

Wat wil je precies gaan doen?

Je weet hopelijk wel dat dit bijv. met kinderen alleen averechts werkt?

+

Om wat te leren over andere culturen hoef je niet meteen vrijwilligerswerk te gaan doen.

ik doe momenteel vrijwilligerswerk in India, met kansarme kinderen en vrouwen. Ik geef o.a. engelse lessen maar doe ook nog een hele hoop andere dingen. heb het in ieder geval ontzettend naar me zin en het is niet duur. Als je vragen hebt mag je ze altijd even stellen :slightly_smiling_face: