Vrijwilliger worden op festivals.

Hoi hoi (:
Ik vroeg me af of er hier meer meiden meehelpen op gratis festivals?
Heb je dit gedaan? Zo ja, waar en hoelang? Ga je dit jaar weer?
Vertel je ervaringen en wie weet kom je wel andere meiden tegen die ook gaan werken op hetzelfde festival als jou!

Ik zelf ga helpen op Appelpop in Tiel en zeer waarschijnlijk ook op het bevrijding festival in Utrecht.
Verder is het nog even kijken waar ze mensen nodig hebben.

Ik ga binnenkort wel schminken op een klein festival :’)
Maar het lijkt me niet leuk om te vrijwilligen op grote festivals, zie je iedereen plezier hebben en jij mag de wc-rollen aanvullen…

^het werk wat ik ga doen is: bardiensten, kassa, muntverkoop, eventsupport en/of polsbandjes bij festivalgangers omdoen bij de ingang.

Dus niet echt wcrollen aanvullen (kan ook… als je wilt :wink:)

Als ik vragen mag, hoe ben je aan dat werk gekomen? Want het lijkt me echt heel erg leuk, maar ik kan het nooit ergens vinden zegmaar. (Oke dat klonk heel vaag, maar je snapt het wel haha)

Dit vroeg ik me ook af. En hoe oud moet je er voor zijn? Want ik ben 16, maar het lijkt me wel erg leuk om te doen. :slightly_smiling_face:

Ik ben ook 16 haha. Maar volgens mij valt bardienst dan sowieso af, want je moet 18 zijn om (sterke) drank te mogen schenken dacht ik…

Op de site zelf kijken, onder kopje info of gewoon vrijwilliger staat dan meer informatie + aanmeldformulier.

Maar ik wil dus ook nog voor andere festivals in aanmerking komen en de meeste laten het pas een paar weken van te voren weten of je moet er echt via via via inrollen helaas =(

Bij sommige mag je al komen vanaf je 15e, bij Appelpop en bij pinkpop 19 (dus ik baal hard! Want daar zou ik zo graag willen werken…)

Dus google! Ik ben echt al de hele week bezig met 10tallen sites. Ook festivalinfo.nl heeft me erg geholpen. Kan je meteen de line up checken haha!

Oh en sorteren op gratis festivals is dan ook handig. Want vooral daar zoeken ze mensen, want die blijven juist bestaan door veel (heeel veel) vrijwilligers. Zonder vrijwilligers zijn die festivals niet meer gratis. Dus die staan echt te springen!
Maar betaalde, zoals Solarweekend liet bijv. in juni weten dat ze nog mensen nodig hadden en 6 weken later was het al :’’)

Maar nu weet ik nog steeds niemand die al ervaring heeft :slightly_smiling_face: Dus: UP!!

Oh en als er veel belangstelling is voor XO Live (voorheen: Extrema Outdoor) in Best/Son. Dan meld je! Want ik wil me ook aanmelden, maar ze willen liever dat je je met een grote groep aanmeld.

UP

ja, op pinkpop.
je had dan gratis toegang en moet daarvoor 12 uur werken. en dat bestond vooral de wacht houden enzo.
ook mag je je tent dan op zetten op het vrijwilligers terrein en heb je aparte wc’s en douche.

heb wel ontdekt dat dat echt niks voor mij was. ik had toen 's avonds dienst en midden in de nacht was het echt stervends koud.

Heb wel eens achter de bar gewerkt op Graspop. Is wel ok werk! Had ook 1 van de 3 dagen gewoon vrij ^^

Hoe heb je je het op pinkpop voor elkaar gekregen dan? ik heb er wel eens gewerkt met een hroecauitzendbureau, maar dan had je geen toegang tot het terrein meer als je niet werkte. Ik wil dus eigenlijk wel weten hoe je daaraan kwam(: ?

^ f goed googlen. Ik had het ook gevonden, maar toen zag ik dat je 19 moest zijn :’’)

Oh leuk, dat ga ik volgend jaar maar eens even bekijken dan! Word pas 19 in augustus.

Maar je kan op vele ook al meehelpen vanaf je 15e =)

dat lijkt me wel erg gaaf. Misschien moet ik het eens proberen voor lowlands. Ik ga namelijk al gewoon naar pinkpop. Iemand een idee waar je kunt solliciteren daarvoor??

ik heb wel een site gevonden voor parkeer en milieu beheer maar het lijkt me wel leuker om bijvoorbeeld eten/drinken klaar te maken.

op www.freejobz.nl komen vaak festivals voorbij. Je moet je dan inschrijven en dan kan je reageren. Ik werkte er ook. Het is wel goed geregeld en je krijgt lekker betaald.

^ Maar dan is het toch geen vrijwilligerswerk? Dan snap ik de link met ‘free jobs’ en goed betaald niet echt :'D

Oh nee dat is niet vrijwilligerwerk haha maar dan kan je wel op festivals werken :slightly_smiling_face:

7 jaar geleden waren 2 vrienden van mij opgepakt omdat ze een steen door het raam van een leegstand pand hadden gegooid.
Als taakstraf moesten zij iets bedenken voor hun dorp, tegen verveling.
Zij hebben besloten om een festival te organiseren. Zij noemden het Haltpop.

De eerste 4/5 jaar was ik vrijwilliger, en aankomende jaar ga ik weer helpen.

En een paar keer per jaar help ik mee bij ‘‘rings fighting network’’ dan sta ik op een kickboxgala de entree kaarten in ongvangst te nemen. (is geen festival nee) haha