vrijwillegerswerk in buitenland

ik zou zo graag kinderen in arme landen willen helpen.
zoals leuke activiteiten doen enzo
maar ik heb echt geen idee waar dat kan en hoe je daar terecht zou kunnen komen
wie heeft er ervaring mee of heeft leuke ideen om in zo’n land te doen met die kindjes
(mij lerares van de basisschool is wezen knutselen met die kinderen en dat vonden ze onswijs leuk!)

iemand tips?

Er zijn organisaties die dit aanbieden, geloof ik. Denk wel niet te ver vooruit…Plan eerst je reis en ga dan bedenken wat je met de kinderen gaat doen. Het komt een beetje over alsof je het te licht opneemt.

Ik zou bijvoorbeeld eens op sites als www.activityinternational.nl kijken.
Ik heb er zelf ook aan gedacht om vrijwilligerswerk in het buiteland te gaan doen maar heb er toch maar vanaf gezien.

Ik zou eerst nog een paar jaar wachten tot je ouder bent dan 15.
Daarbij is het vrijwilligerswerk en niet vrijwillegerswerk

zoiezo wacht ik tot ik 17/18 ben :wink: dus nog jaartje:p
en maakt het heel erg uit dat ik 1 letter verkeerd zeg?

Kijk eens bij www.be-more.nl/worldmapping

Hier organiseren ze reizen naar Afrika voor jongeren. Gedeeltelijk vrijwilligerswerk en ook een klein gedeelte vakantie (denk aan safari, zwemmen, en meer van het land zien)

sowieso :wink:

Maarre, bedenk wel dat het geld kost om zoiets te doen heh! Dus begin in ieder geval alvast met sparen, want het kan best duur zijn.

Hier word nu eenmaal altijd moeilijk gedaan over spelling.

world servants, alleen is dat niet speciaal voor kinderen.

Tof dat je vrijwilligerswerk wilt gaan doen!
Zelf ben ik hiermee begonnen toen ik 18 was in Zuid Amerika. Hou er alleen wel rekening mee, dat ook in Afrika, dit toch echt ontwikkelingswerk is.

Die kindjes die mensen oh zo schattig vinden, leven in een compleet andere cultuur en onder andere omstandigheden.
Ook het leven onder primitieve omstandigheden houd veel mensen niet tegen, maar ondertussen wel miepen als ze een dag niet kunnen douchen :wink:

Een goeie research kan geen kwaad dus :wink: