hee!
Ik heb vorig jaar mijn vmbo-tl diploma behaald en ben naar de havo gegaan, alleen nu wil ik een MBO opleiding gaan volgen. Maar die begint pas in augustus, ik wil niet die tijd op mijn huidige school uitzitten.
Hier de mail die ik naar de gemeente wil sturen, zou dit een goede reden zijn om vrijstelling te krijgen?
Liefs
[b]Mijn probleem is als volgt: In mei 2012 heb ik mijn vmbo-tl diploma behaald, ik ben dit jaar ingestroomd naar de havo. Dat is mij toch niet zo bevallen. Ik heb een chronische darmziekte, ziekte van Crohn en een eetstoornis. Het is daarom verstandiger dat ik een opleiding doe waarbij ik het rustiger aan kan doen en daarom leek het mij beter om een MBO opleiding te gaan volgen.
Ik heb al een geschikte MBO opleiding gevonden, het probleem is alleen dat ik pas in augustus aan de nieuwe opleiding kan beginnen. Ik ben nog minderjarig (15-11-1995) en dat betekent dus dat ik tot die tijd naar mijn huidige school moet blijven gaan.
Dit levert mij veel stress en slapeloosheid op, wat niet goed is in combinatie met mijn ziekte van Crohn.
Is er misschien een mogelijkheid tot vrijstelling?[/b]