''Vrijkaartje'' relatie

Misschien kan dit beter in het onderwerp seks&enzo, maar aangezien het mij gaat om het emotionele deel van de kwestie, dacht ik dat het toch beter hier kon worden geplaatst.

Ik zal het even uitleggen. Ik ben momenteel ongeveer 10 maanden met mijn vriend samen en ik ben van plan om nog heel lang bij hem te blijven. Hij is de eerste persoon met wie ik ooit seks heb gehad, echter ben ik momenteel 19 (mijn vriend is 20) en een beetje in mijn experimentele fase.

Ik wil niets liever dan bij mijn huidige vriend blijven, maar ik ben ook best benieuwd hoe seks is met andere mensen. Laatst had ik het daarover met mijn vriend en zijn we tot de conclusie gekomen dat het misschien een idee is om elkaar een soort ‘vrijkaartje’ te geven, aangezien ik vrij nieuwschierig ben en hij heel erg zijn best doet om niet met andere meisjes degelijke dingen te doen.

Aan de ene kant lijkt me dit best wel een leuk idee, maar aan de andere kant ben ik ook een beetje bang dat één van ons dan gevoelens voor iemand anders zal gaan krijgen. Nu heeft mijn vriend wel gezegd dat hij het dan met het mooiste meisje zal doen dat hij kent, maar ook dat hij het fysieke aspect en het emotionele aspect van seks heel goed kan scheiden.

Ik ben sowieso al een klein beetje snel jaloers en ik vond het al best jammer om te horen dat hij mij niet het ‘mooiste meisje wat hij kende’ was.

Wat zouden jullie in mijn situatie hierover denken?

Je klinkt nogal onzeker, niet alleen over de situatie, maar ook over jezelf. Ik zou het niet doen in jouw geval.

Autsj, dat van ik ga het met het mooiste meisje wat ik ken doen zou mij ook wel krenken als ik jou was ja…

Buiten dat lijkt dit me geen goed idee, ik denk dat je uiteindelijk verwijten gaat maken naar elkaar en dat t in de weg komt te zitten als je seks met een ander hebt gehad…

Dit inderdaad. Je weet niet wat de gevolgen er dan van kunnen zijn.

Als jij hier gelukkig van wordt dan moet je het doen, maar het klinkt niet alsof je er gelukkig van wordt. Ik snap dat je jaloers bent, dat zou ik ook zijn, maar zoiets als een ‘vrijkaartje’ is niet echt geschikt voor jaloerse mensen.

Als ik jou was dan zou ik het niet doen. Stel jullie zijn straks 10 jaar getrouwd en nog steeds benieuwd hoe het met anderen is, dan kun je het altijd nog doen. Maar goed, je bent nu 19 en hij is 20 dus zo raar is het nu ook weer niet dat je nog nooit een ander hebt gehad toch?

Je kunt trouwens best met hem bespreken dat je het pijnlijk vond dat hij dat zij over dat allermooiste meisje. :slightly_smiling_face: Misschien vind hij jou wel mooier maar bedoelde hij mooi in dit geval enkel als ‘lekker’ of ‘sexy’. Mannen zien dat soort vrouwen vaak niet als relatiemateriaal.

Ik ben van mening dat als je dat soort dingen wilt, je het beter kunt uitmaken. Als jullie bij elkaar horen kom je uiteindelijk wel weer samen terecht, de kans is heel héél groot dat dit niet gaat werken en dat jij of je vriend straks gekwetst is.

Ik snap je ergens wel, een open relatie kent natuurlijk zijn voordelen. Maar realiseer je ook dat je jong bent en daardoor vaak onzekerder. Ik zou sterven van jaloezie door te weten dat hij het met een ander meisje/andere meisjes doet. En als laatst, ik denk dat je zoiets niet moet proberen als je 10 maanden een relatie hebt. Zeker een paar jaar! Het is natuurlijk je eigen keuze, maar zoals ik hoor sta je er zelf ook niet helemaal achter. En bij twijfel, niet doen.

(Ik vind het sowieso stiekem een heel klein beetje vreemd dat je vriend het zo voorstelt, het klinkt alsof hij zelf heel erge behoefte heeft om het met een ander te doen. Vooral toen ik las dat hij zei het met het mooiste meisje dat hij kent te gaan doen. Dat zou ik niet echt niet tof vinden)

Ik vind het trouwens raar dat hij ‘heel erg zijn best moet doen’ om niet met andere meisjes het bed in te duiken.

Alles is wel ongeveer gezegd. Doe het niet, je gaat gekwetst worden

Ik zou het niet doen. Je hebt nog tijd genoeg om te experimenteren.

Misschien is dat wel beter, dankjulliewel voor het advies!

Dit. Ik denk niet dat je gelukkiger word van dit besluit. Je hebt nog zoveel jaren te gaan om te ‘experimenteren’. Als het nu goed zit in je relatie moet je het niet onnodig moeilijk gaan maken hiermee (vind ik dan).

Ik heb het idee dat dit dus totaal niet gaat werken.
Ook snap ik het gewoon niet, dat als je van je vriend houdt je dan niet genoeg hebt aan hem?

hou op

Nuja, als jij seks met iemand anders wilt hebben, kan je natuurlijk niet jaloers worden achteraf als hij dat ook doet. Ik vind het, zeker na 10 maanden, echt al heel vroeg om al nieuwsgierig te zijn naar anderen. Dan moet er toch ergens iets mis zitten, volgens mij. Tenzij je helemaal into open relaties bent, maar dat is niet het geval denk ik.

Als je er nu al bij twijfelt, niet doen. Zoiets vreet je echt wel op vanbinnen. Ik zou écht niet meer met mijn vriend willen vrijen als ik wist dat hij een week geleden nog met iemand anders in bed lag.

Ik zou het sowieso niet doen.
In mijn ogen heb je alleen seks met diegene die echt iets voor jou betekend en niet met een of andere jongen omdat je nieuwsgierig bent.
Ik ben nu 5 jaar samen met mijn vriend en nog nooit nieuwsgierig geweest naar seks met iemand anders en we zijn nu allebei 21.
Er zit iets niet goed in je relatie als je na 10 maanden al nieuwsgierig bent.[font=Verdana]

[i]Ik zou het zeker niet doen, als je van elkaar houdt heb je genoeg aan elkaar toch? ik weet zeker dat jullie nog niet alles hebben uitgeprobeerd dus er valt nog genoeg te experimenteren met elkaar. Iemand anders zou het alleen maar kapot maken.

besides, klinkt lullig maar wie weet blijf je wel niet altijd bij hem, dan kun je daarna altijd nog wat met andere jongens doen. :slightly_smiling_face:
[/i]