Vrijheid

Mijn vriend en ik zijn 1 jaar samen, hij is 22 ik ben 18.
De laatste tijd erger ik me sneller aan hem en heb ik wel eens twijfels gehad aan onze relatie. Vooral wanneer er wel eens andere mannen op de loer lagen. De situatie is zo dat ik nog thuis woon, hij woont op kamers. Zijn thuissituatie is niet prettig en daarom komt hij bijna elke weekend bij mij thuis. Hoewel ik het in begin erg prettig vond zo veel samen te zijn. Heb ik nu het idee dat ik, omdat ik nog zo jong ben, juist wel eens wat ruimte mis. Daarnaast krijg ik wel eens het gevoel dat mijn ouders ook soms wat privacy missen omdat hij elk weekend hier komt, dit voelt erg vervelend voor mij.

Ik vraag mij eigenlijk vooral af hoe dit in andere relaties gaat? Ik heb soms zulke wisselende gevoelens. Juist misschien ook omdat ik zo jong ben en dan graag haast een perfecte(onmogelijk) relatie wil en anders bang ben dat ik nu voor iemand ga waar ik later spijt van heb dat ik mijn vrijheid daar voor heb opgegeven.

Kan hij niet gewoon dat weekend op zijn kamer blijven? Maar hoe zie jij dat zelf voor je dan, hoevaak wil je hem dan zien?

Mijn vriend en ik zijn bijna een jaar samen, we zijn beide 18. Ik ben degene die op kamers woont. Verschil is wel dat wij allebei een fijne thuissituatie hebben.

Wij zijn elkaar één dag/nacht per week, in het weekend. Dat is de ene keer bij hem thuis, de andere keer bij mijn ouders thuis. Maar we hebben ook wel eens dat hij hier in het weekend is, hangt van veel dingen af. Dat is hoe wij het doen.

Ik zou als ik jou was bij je vriend aangeven hoe je je voelt en samen een oplossing bedenken, waarschijnlijk denkt hij dat jij het zo ieder weekend wel prima vindt.

En wat je zegt over die wisselende gevoelens, omdat je ook nog jong bent. Ik heb ook wel eens gedacht van ‘Wat als ik gewoon single ben en kan doen waar ik zin in heb enzo’, maar mijn vriend maakt mij zo ontzettend gelukkig, dat ik echt niet zonder hem zou willen. Als jij denkt dat je gelukkiger zou zijn als je niet meer met je vriend samen bent, moet je daar eens over na gaan denken. Maar zolang je gelukkig bent samen, is het niet echt je ‘vrijheid opgeven’, dan is het gewoon goed zo. :slightly_smiling_face:

Het is denk ik ook vooral het gevoel dat ik me nu verplicht voel. Hem daar alleen laten zitten terwijl iedereen naar huis gaat vindt ik voor hem ook niet leuk.

Het voelt nu alleen als een verplicht nummertje en niet als een eigen keuze.
Terwijl ik hem tuurlijk wel graag wil zien…
Daar heen gaan gaat soms lastiger omdat ik nog in mijn woonplaats werk in de weekenden.

precies dit. :frowning_face: