Vrijgezellenfeestje

Hoi!

Ik heb een dilemma. Mijn beste vriendinnetje (20) vertelde onlangs dat ze gaat trouwen omstreeks juni 2015. Het eerste wat in mij opkwam was het vrijgezellenfeestje, ik heb hier echter geen ervaring mee. Ik heb al een beetje rondgekeken op internet en daar kwam uit dat meestal de ceremoniemeester, getuige of de zus het organiseert. Ze heeft alleen geen zussen, voor zover ik weet ook geen ceremoniemeester en ik ben ook geen getuige. We hebben verder niet echt gemeenschappelijke vrienden (ik ken sommige vriendinnen van haar oppervlakkig van verjaardagen enz), helaas ken ik haar schoonzussen ook niet echt. Ik weet niet echt wat ik ermee aan moet… Ben ik uberhaupt wel degene die het zou moeten organiseren? Hebben jullie misschien tips?

Vraag aan haar of ze het überhaupt wilt en of ze Al iemand heeft die dat regelt

Ben jij ook haar beste vriendin? Ik zou sowieso eerst afwachten tot ze de kaart gaat versturen, waar ook een ceremoniemeester op staat. Een vrijgezellenfeest is toch pas vlak voor de bruiloft (meestal), dus je hoeft hem echt nog niet nu te organiseren. Wel lief dat je er meteen aan denkt, en leuk idee!

ik snap eerlijk gezegd niet waarom je er meteen van uitgaat dat jij het moet doen… vraag t zou ik zeggen

Weet je zeker dat er geen ceremoniemeester is? Zo niet dan zou ik het haar vragen. Zij geeft namelijk aan wie het vrijgezellenfeest organiseert, en zo geeft zij ook aan wie er zijn uitgenodigd.

Ik zou het ook wel aan haar willen vragen, het enige waar ik tegen aan loop is dat een vrijgezellenfeestje meestal een verrassing hoort te zijn voor de bruid. Ze heeft al een laten doorschemeren dat ze het wil, ze heeft laatst ook gezegd dat vrienden van haar vriend al bezig zijn met ideeën voor zijn feestje…

Voor zover is er nog geen ceremoniemeester. Maar misschien moet ik inderdaad nog even afwachten op de uitnodiging waar de naam van de ceremoniemeester staat.

Ik zou eerst vragen of ze een feestje wil en wat haar grenzen zijn. De datum en wat je precies gaat doen kun je geheim houden.