Een paar klasgenoten van me zijn een poosje geleden zon pagina begonnen, het is behoorlijk uit de hand gelopen en ze hebben inmiddels 5.000 likes, tientallen berichten per dag etc en binnenkort een groot feest waarvan de kaarten al bijna uitverkocht zijn. Omdat ik nieuwsgierig was van hoe mensen zouden reageren en mijn zus een studie psychologie doet en graag een scriptie wou schrijven over de gevolgen van sociale media, ben ik ook mede-beheerder geworden.
Ik ben geschrokken van de negatieve reacties die er binnen komen, mensen die je bedreigen. Meiden die er graag op willen staan en dan compleet de grond in worden getrapt door lullige reacties. Ik en m’n medebeheerders verwijderen alles wat negatief is, en foto’s worden verwijderd als daarom gevraagd word.
Ook zijn er veel positieve berichten, mensen die het enorm leuk vinden en blij zijn met positieve reacties. Ook het feest dat er georganiseerd is word heel positief ontvangen en we zijn al door verschillende radio-zenders benaderd om er meer over te vertellen.
Wat is jullie mening over dit soort pagina’s? een belachelijke hype? of een moderne versie van daten?