Vrijetijdsmanagement of Media Informatie en Communicatie?

Hi girls,

Ik zit te twijfelen tussen de opleidingen Vrijetijdsmanagement aan het NHTV in Breda, of de opleiding Media Informatie en Communicatie aan de HvA in Amsterdam.
Zijn er meiden die ervaring met deze opleidingen hebben? Negatief of positief zijn allebei heel welkom! Op het internet staan verder wel berichten over de opleidingen, maar de meeste komen uit 2006 ofzo en ik denk dat er intussen wel het een en ander veranderd is.

Ik hoor het graag!

Ik ben zelf ook aan het twijfelen over Media Informatie en Communicatie. Ik heb veel goede positieve reacties gehoord, maar ik weet niet of de opleiding zelf iets voor mij is.

Ik kan je dus niet helpen, sorry. Veel succes :slightly_smiling_face:

Ik studeer momenteel vrijetijdsmanagement aan de Hogeschool Rotterdam en zit in het einde van mijn tweede jaar :slightly_smiling_face:!
Heb het enorm naar mijn zin en ben net 2 dagen terug van een geweldige studiereis naar Istanbul waar we zelf onze excursies moesten organiseren!
De opleiding is erg breed, je leert er over marketing/communicatie, over onderzoeken maken/doen, de economische vakken uiteraard, engels, en natuurlijk organiseren en alles wat erbij komt kijken. Dit gebeurd bij ons vooral tijdens projecten.
Je leert ook over hoe mensen denken en vooral ‘out of the box’ denken.

Als je nog meer info wilt over VTM hoor ik het wel :slightly_smiling_face:!

Dankje voor je reactie!
Denk je dat vrijetijdsmanagement aan de HR heel anders is dan aan het NHTV?
Ook las ik heel veel over dat je met je uiteindelijke ‘papiertje’ niet veel kan, omdat de opleiding vaak als minderwaardig wordt beschouwd enzo, en dus bij een werkgever gelijk onderop de stapel wordt gelegd. Ik denk eerlijk gezegd dat dat allemaal wel meevalt en dat het meer is wat je er zelf van bakt.
Weet jij daar misschien meer over?