Vrijeschool?!

Ik zit in de 8e klas vrijeschool!
Op de vrijeschool tel je met klassen!
de brugklas is namelijk klas 7.
De 2e is klas 8 enz.
Ik weet niet of je het kent maar ik ben eigenlijk best benieuwd wie het kent, of niet.
De vrijeschool is een school waar je op een andere manier werkt.
Je werkt met schriften en je maakt je eigen boeken.
Ook doe je veel met je handen bijvoorbeeld:
-houtbewerken
-textiel (breien,haken enz.)
-tekenen
-knutselen
Maar de vrijeschool betekent niet dat je altijd vrij bent.
Ik vind het zelf een fijnere manier van leren.
Wat denk jij van de vrijeschool?
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!!!

Vragen zijn ook altijd welkom!

Kan een mod dit verplaatsen naar school?
------

Ik ben bekend met de vrije school en vind het een goed concept mits scholen ervoor zorgen dat de overgang naar de middelbare school gewoon goed mogelijk is.

Ik ken alleen de vrije universiteit. Maar ook niet echt goed.

euritmie :'D

Ik ken het!!! 6 jaar + kleuters gehad!!!

Vrije universiteit is volgens mij heel wat anders :slightly_smiling_face:

:’)
Daar heb ik filmpjes van gezien.
Toen zat ik wel even zo: :crazy_face:

Elke week weer dezelfde dingen!!! daar word je een beetje gek van… Maarja, Op de vrije school waar ik op zit heb je dat niet :bowing_man:

Oh.

Mijn broertje zit op de vrije school. Hij werd gepest op een ‘normale’ school en het ging gewoon echt niet goed, hij was depressief etc. dus toen is hij naar een vrije school gegaan en het ging toen weer zo goed met hem! Echt leuk om te zien :slightly_smiling_face: Ik vind het concept van de vrije school heel goed. Ook is het me opgevallen dat er toch een bepaald soort mensen heen gaat (iets alternatiever en ‘vrijer’) en over het algemeen vond ik het ook gewoon hele fijne mensen.

Hij zit nu trouwens op vrije school voortgezet onderwijs in Nijmegen. Hij is wel elke dag bijna 3 uur kwijt met reizen, maar voor hem is het het helemaal waard.

Fijn dat het dan goed gaat met hem! Ik zit op de middelbare vrijeschool in roermond! Ook een eind reizen!!! 3 uur in totaal per dag!

Denk niet dat dat iets voor mij is. Moet bij je karakter passen denk ik.

“Maar de vrijeschool betekent niet dat je altijd vrij bent”
Goh. Gek.

Maar ja, ik ken het, ik denk dat het voor sommige mensen heel goed kan zijn (zelf zou ik gillend gek worden, maar dat verschilt per persoon). Ik vraag me alleen af hoe de overgang naar de middelbare school dan is…

Ik lees dit echt in dichtvorm

Ja ik heb er wel eens van gehoord, voor mij lijkt het niet leuk, maar ik vind het wel goed dat het bestaat zegmaar

Ik ken het, onze middelbare school werkte samen met een vrije school (zodra ze vmbo-examen hadden gedaan, konden ze ervoor kiezen om om onze school havo of vwo te gaan doen ) en die mensen waren echt de leukste mensen van de school. Zo relaxed en wat alternatiever en creatief en een aantal ervan zijn nu nog steeds mijn beste vriendinnen. Was ook wel wat voor mij geweest, maar ik had er niet van gehoord tot die mensen bij me in de klas kwamen :’)

Verplaats 'm even naar School board.

Wat bedoel je met de overgang? Want veel dingen blijven wel hetzelfde.
En ik vraag me af waarom de vrije school niet iets voor je zou zijn (tenzij je niet van natuur en creatieve vakken houdt).

Bij onze school is sinds dit schooljaar een vrije school ingetrokken zeg maar, maar ik weet ik er niet heel veel van haha

Als je naar een vrije school gaat, doe je daar basisschool én middelbare school, dus overgang is juist heel goed :slightly_smiling_face:

Ik ben er niet heel bekend mee, vind het op zich goed, maar ik vraag me af of je dan geen achterstand hebt als je gaat studeren, aangezien je wel heel ander onderwijs hebt gekregen dan je medestudenten.