vrije tijd, schooltijd?

hee!
ik wist niet zo goed hoe ik de titel moest formuleren, dus dan maar zo.
Ik heb nogal een meningsverschil met mijn moeder:
Ik dans nu 1 uurtje 1 keer in de week. Ik wil volgend jaar heel graag volgend jaar nog een les erbij volgen. Maar mijn moeder vindt dat ik die tijd beter aan school kan besteden. Volgend jaar zit ik namelijk ook in mijn examenjaar.
Zij vindt dat 1 ding per week genoeg is, maar ik ben daar absoluut niet van overtuigd. Het is niet zo dat ik elke dag uren met school bezig ben. Sterker nog zit ik vaak tv te kijken etc. etc. Deze tijd zou ik beter aan een extra lesje kunnen besteden, vind ik dan.

Nu mijn vraag aan jullie: Zijn jullie het met mij eens? Of met mijn moeder?
En hebben jullie tips, hoe ik mijn moeder ervan kan overtuigen dat ik echt wel tijd heb om extra te dansen?

in ieder geval bedankt voor het lezen! x

Ik weet niet hoe je punten zijn, maar als je gewoon overal een dikke voldoende voor staat vind ik dat je moeder geen reden heeft tot klagen.

Ik sta gewoon overal mooie voldoendes op (:

1 ding per week? Dat is inderdaad niet veel…
Ik weet niet hoe je moeders op dat soort dingen goed kan overtuigen. Bij mijn ouders was het heel makkelijk.
Enige argument wat je kan gebruiken is inderdaad een kans jezelf te kunnen ontwikkelen, gezien je anders toch veel tv kijkt en beter kan gaan dansen. En natuurlijk dat je gewoon voldoendes staat. Beetje vreemd eigenlijk. Ik zou d’r waarschijnlijk ondervragen waarom niet haha.

leg haar gewoon uit dat dat dansen gewoon 2uurtjes ontspanning is van je schoolwerk! Je kan toch niet alleen maar leren?

dansen kan je even afleiden van school
het maakt je hoofd leegt
zo kan je weer met frisse start er tegen aan
en krijg je er geen stress van
als ik jou was zou ik je moeder echt proberen te overtuigen
want je kan best een uurtje voor school missen

ik vind dat jij gelijk hebt. je mag best wat doen naast school toch?
Twee uurtjes per week is nog weinig als je verder niks doet.

Zeg gewoon wat je hier ook neergezet hebt.

Ik vind ook dat jij gelijk hebt.

Jij hebt sowieso gelijk.

Bedankt voor de reacties!
Ik ben blij dat jullie er ook zo over denken.
Ik zal ga weer de confrontatie met mijn moeder aan, en hoop dat ik gelijk krijg haha :slightly_smiling_face:

Ik vind dat je gelijk hebt. Een les erbij is maar één uurtje minder tijd voor schoolwerk, dat valt makkelijk te compenseren!

Jij hebt gelijk vind ik, als je cijfers er maar niet onder gaan lijden en al helemaal niet in je examen jaar!

Ik ben het met jou eens. Je zou dat uur inderdaad beter aan school kunnen besteden, maar als je dat toch niet doet, kun je beter gaan dansen dan dat je tv gaat kijken, + sporten is goed voor je!

Ik zou het gewoon zo tegen je moeder zeggen: je blijft in ieder geval even veel aan school doen, en dan sla je maar een uurtje tv over voor die les :stuck_out_tongue: 1 uur is echt niks op een hele week, ik vind ook dat jij gelijk hebt.

1uurtje is echt niet zoveel hoor, ik zie het probleem niet en sta aan jou kant.