Vrije school!

Hee, ik vroeg me af of er ook meiden op Girlscene zijn die op een vrije school
zitten of hebben gezeten! zoja, wat vond/vind je ervan?

vrije school?
bedoel je openbare of wat?

gewoon , dé vrije school!

wtf is dat dan? :'D

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijeschoolonderwijs

Mijn neefje heeft op een vrije school gezeten. Als ik op die wikipedialink lees dat ze nog achterop lopen op kennisgebied, zou ik mijn kind er niet snel op sturen, eerlijk gezegd :’)

-

mijn zusje zit op de vrije school in maastricht, en dat wat pradaladie zegt klopt niet voor die school. ze heeft gewoon alle vakken, moet veel huiswerk maken en heeft langere schooldagen omdat ze meer creatieve vakken ERBIJ hebben, niet in plaats van.
zo heeft ze bijv. koor, handenarbeid en drama. het is echt niet zo dat ze ongedisciplineerd zijn of hun zin krijgen, want ze moet zelfs meer huiswerk maken dan ik, en ze krijgt juist meer positieve persoonlijke aandacht van de leraren en die zijn ook meer betrokken bij de leerlingen wat ik zelf wel een fijn idee vind. ik vind het wel jammer dat ik niet naar de vrije school ben gegaan…

Wat praladie zegt is wel een beetje overdreven Het is inderdaad een vrij alternatieve onderwijsvorm, waar naast de intellectuele ontwikkeling veel aandacht wordt besteed aan de sociaal-emotionele ontwikkeling, creativiteit et cetera. Ze gaan ervan uit dat de zintuiglijke ontwikkeling net zo belangrijk is als de intellectuele ontwikkeling. Op zich vind ik het uitgangspunt van de Vrije School erg mooi, maar ik denk dat ze over het algemeeen wel een betere intelluele basis kunnen én moeten geven.

En nee, ik kom niet van een Vrije School.

Ehh ik heb er niet op gezeten
Maar op onze school komen kinderen als ze op de vrije school een diploma hebben gehaald naar vwo/havo4
Dan hebben ze niet alle lessen bij ons, eerste 2/3 uur volgens mij op hun eigen school.
Maar wij hebben daarvan dus ook wat kinderen in de klas en die vinden het heel leuk.

haha waar heb je dat gehoort?

ik heb op de vrije school gezeten.

je krijgt gewoon alle vakke maar ook weer extra dingen dus bv de kunstvakke koor drama handarbeid(naaie etc) houtbewerking boetseren etc…

maar je krijgt de normale vakke gewoon ook en je krijgt genoeg huiswerk enzo…

Ze worden wel vrijer gelaten dat je dingen zelf moet uitzoeken zelf moet kijken wanneer je wat doet bv bij ons was het je moet dit jaar 4 boekverslagen maken voor ned 2 voor engels en 3 voor duits binnen het jaar moeten die af zijn…dan kan je der meteen mee beginnen of later als je het maar eind van het jaar af heb!
dus een beetje zoals op het mbo.

Verder begrijp ik dat je met een vrije school diploma vaak kans heb dat je eerder word aangenomen(gehoort van werkgevers)

Mijn broertje zit op de vrije school, en volgens mij is het echt een hele leuke school! Dat het makkelijk zou zijn ofzo klopt niet, want hij moet veel huiswerk maken, en hij leert heel veel dingen die je op andere scholen niet leert. (–> frans, duits les in groep 7) Ik vind het toch best jammer dat ik niet op die school heb gezeten…

@Pradaladie, dat is dus totaal niet waar! je krijgt dezelfde lesstof, maar met heel veel creatieve vakken zoals metaal en houtbewerking. ik vind het heel goed dat ze dit doen, want je kunt je beter ontwikkelen ( vind ik ) ik ga zelf al 2 jaar met plezier naar de vrije school…

Vrije school ? heb je dan altijd vrij? :grinning:

HA-HA. (sarcastisch)

Nice, had ik daar maar opgezeten. Als ik terug denk aan mijn tekenlessen op de middelbare is 4 uur in de week echt…niks.

op het mbo gaat het niet overal zo hoor?

fijn.

vrije school rules!

Vroeger in groep 2 volgens mij. Het enige wat ik me ervan herinner is dat we seizoenstafels haddne (die hebben wij thuis ook nog steeds:D) en dat ik elke dag regenbogen tekende met krijt. En ik ging een keer een blaadje van een struik opeten. Volgens mij was het wel leuk daar:P
En volgend jaar ga ik misschien naar de Vrije Hogeschool