Vrije relatie

Mijn vriend en ik hebben naar mijn mening best een vrije relatie. De ongeschreven regels zijn zo’n beetje dat je best mag flirten en dansen met een ander. Zoenen liever niet maar als het een keer gebeurt is het niet gelijk uit. Seks met een ander is wel erg maar ook niet meteen het einde van de relatie. Mijn vriend vind zelfs dat als ik ooit seks met een ander wil dit mag (om een reden die ik niet op internet ga zetten)
Op zich kan het mij niet zo veel schelen wat anderen hier van vinden. (Het heeft dus ook niet veel zin om tegen me te zeggen dat je dit niet normaal vind en dat ik het uit moet maken of zo) Toch vroeg ik me af wat jullie mening hier over is en of er meer mensen zijn die zo met hun relatie om gaan.

Edit: Dat we van elkaar vinden dat het mag betekend niet dat we het doen maar meer dat als het gebeurt we het niet gelijk uit maken.
Nog eens Edit: Het betekend ook niet dat ik het niet erg vind als hij met een ander seks heeft of zoent (en andersom ook). Het is alleen zo dat als het gebeurt we het niet meteen uit zouden maken

ik vind het raar, dan heb je toch geen ‘echte’ relatie?
misschein zijn de gevoelens wat je voor elkaar hebt wel hetzelfde, maar word je dan niet ongelofelijk jaloers als hij zoent en flirt met iemand anders ofzo?

We hebben zeker wel een echte relatie. (Ik houd echt meer van hem dan van wie dan ook, en ik weet dat veel mensen dit zeggen maar ik zie ons over 5 jaar echt nog wel samen)
Flirten zou ik niet snel jaloers van worden, tenzij hij het echt voor mijn neus doet. Zoenen wel maar ik vind dat geen reden om het gelijk uit te maken.

ik zou dat echt nooit kunnen, ik kies 100% voor mijn vriend en zou nooit tussendoor met iemand anders kunnen zoenen.
Ik zou het dan ook heel erg vinden als hij een ander meisje zoent,
en zeker als hij seks heeft et iemand anders…
Stoor jij je niet aan het idee dat je vriend seks zou kunnen hebben met een
ander? Zou je dan niet twijfelen aan zijn liefde voor jou?

Nou het is nog nooit gebeurt. En het is ook niet zo dat we zo iets hebben van: zoen en neuk maar lekker met iedereen. Het is meer zo van: Als het ooit gebeurt hoeft het niet meteen het einde te zijn van de relatie. (Eerlijk gezegd vind ik dit een groter bewijs van liefde dan het meteen uit maken als je vriend ook maar met een ander flirt)
Als hij zou zoenen of seks zou hebben met een ander zou ik dit niet leuk vinden en ik zou zeker even twijfelen. Maar ik weet dat hij van me houd dus ik maak het niet meteen uit.

ja ik vind ook zeker dat je iemand niet om de kleinste reden moet dumpen,
maar als hij het zo ver laat komen dat hij seks heeft met iemand anders,
zou ik in ieder geval tijdelijk een eind maken aan de relatie.
Zoenen kan nog per ongeluk gebeuren in een rare bui, maar als je seks hebt
met een ander vind ik dat je wel erg bewust je relatie op het spel zet, en dat je
daarmee aantoont dat je niet zo veel waarde hecht aan je partner.

Ik zou het niet kunnen, maar ik vind wel dat er een kern van waarheid in je verhaal zit. Het is idd zo dat echte liefde dat wel zou moeten kunnen overwinnen. Maar zelf zou ik er aan de andere kant ook niet mee kunnen leven. Respect dat jij dat wel kan =)

Het is nog nooit gebeurt hoor, dat seks met een ander. En ik kan me nu ook geen situatie bedenken waarin zoiets zou gebeuren maar ze zijn er vast. Ik zou ook echt wel boos zijn en hem een tijdje niet meer willen zien. We hebben alleen besloten dat uitmaken zo drastisch is. Als je trouwt en je man/vrouw gaat vreemd ga je toch ook niet meteen scheiden? (Misschien vinden veel mensen een relatie en trouwen wat anders maar als ik in een relatie ben doe ik dat wel met de intentie om heel lang bij diegene te blijven)

Btw: Ik weet dat ik veel reageer maar ik vind het altijd zo irritant als mensen niet meer in hun eigen topic reageren :stuck_out_tongue:

dubbel :S

Ik vind het opzich wel knap! Het lijkt me eigenlijk wel relax xd maar ikzelf zou het niet kunnen. ik zou het echt niet kunnen aanzien dat ie met iemand anders flirt. Dan word ik bang dat ik hem kwijtraak enzo

dat is echt om relatieproblemen vragen.
zodra het gebeurt bij iemand kraakt één van de twee.

Hmm, weet niet
ik heb er niks op tegen, zou het zelf TOTAAL niet kunnen. Als ik verliefd ben op iemand, dan heb ik alleen maar oog voor die persoon en kunnen alle andere jongens kapot vallen, als het ware.
Maarja, het ligt gewoon aan jou, wil jij hiermee doorgaan?
Heb jij behoefte aan andere jongens? of wil je echt een vaste relatie.
Want als je dit laatste wil, dan ja, dan moet je het toch maar uitmaken…

Dat zeg je wel erg zeker van je zaak. Gelukkig gaat onze relatie al een tijdje goed dus geloof ik je niet. Misschien heb je wel gelijk hoor, maar dan kom ik daar wel achter. Ik kraak niet zo snel.

Als je er van tevoren goede afspraken over hebt gemaakt, en je bent het daar beide mee eens, lijkt het me geen probleem.

Ik zou het totaal niet kunnen op die manier, omdat dat voor mijn gevoel niet zou kloppen.

Toch vind ik het ook heel bijzonder dat het zo kan, want het is wel een teken van groot vertrouwen in elkaar en op dezelfde lijn zitten en zo. Aan de ene kant zal het jullie sterker maken, maar aan de andere kant… Als er zoiets gebeurd als dat hij sex heeft met een ander, kunnen je gevoelens&reacties toch heel anders uitlopen dan gepland. Hoe dan ook; respect dat je het zo kan. Zoals ik al zei; ik zou het niet kunnen.

Nee, absoluut niet. Ik en mijn vriend zijn monogaam en vinden het heerlijk zo.

Oh dat lijkt me verschrikkelijk. Ik zou me zo jaloers gaan voelen.

Aaah ik heb dit eerder gezien… Een paar keer… Is allemaal onwijs naar de klote gegaan omdat het meisje uiteindelijk er toch niet tegen kon dat die jongen met andere meisjes flirtte… Ik hoop voor je dat dat bij jou niet gebeurd, en eigenlijk zou ik zelf ook wel zoiets willen. Want ik vind het zo moeilijk om niet te flirten. Ben geen vaste relatie gewend. Alleen mijn vriend heeft nu na 5 maanden al zoiets van : dit is haar, hier wil ik voor altijd bij blijven… Dus dat zit er niet in xD

Same here, ik wil hem het liefst voor mezelf hebben :slight_smile: Maar dat betekent niet dat ik negatief tegen jouw relatie aankijk. Ergens snap ik het wel en ik vind het ook heerlijk om aandacht te krijgen van andere jongens. (Niet slutty bedoeld)