Vrije indeling; ideeën?

Hi allemaal,

Ik zit nu in het eerste jaar van de HBO opleiding European Studies. Over een paar weken moeten we beslissen wat we voor LWE gaan doen. LWE staat voor Leven en Werken in Europa. Het is een ruimte die je vrij kunt invullen. Er zijn minimaal twee studiepunten mee te verdienen, wat staat voor 2x 28 uur. Je mag ook meer tijd aan LWE besteden, je kunt er dan nog een extra studiepunt mee verdienen die je mee kan nemen naar volgend jaar.

LWE kun je met van alles invullen; zelfs een mini-stage. Zelf weet ik niet zo goed wat ik zou moeten doen voor LWE. Ik kon voor 3 studiepunten een jaar als journalist meewerken aan het tijdschrift van de hogeschool, maar dat leek me toch niet echt de invulling die ik aan LWE zou willen geven. Ik hou wel van schrijven, maar ik denk dat ik iets anders kan doen wat me meer ervaring oplevert.

Het moet iets met Europa te maken hebben of het moet iets internationaals zijn. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die buitenlandse studenten lessen Nederlands hebben gegeven en er zijn studenten die stage hebben gelopen op het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Hebben jullie misschien nog ideeën voor wat ik zou kunnen doen voor LWE?

Ohja: het moet onbetaald zijn!

Alvast bedankt! x

Misschien is EVS iets voor jou?
http://ec.europa.eu/youth…-voluntary-service_en.htm

Bedankt, ik ga het even bekijken! Ik zag wel dat het ‘unpaid’ is en dat is goed want het de vrije ruimte mag je niet invullen met iets waarvoor je betaald krijgt. :slightly_smiling_face:

Ik zie nu net dat je minimaal twee maanden mee moet. Dat is te lang. We krijgen maximaal een week voor de vrije ruimte, volgens mij.

kun je geen onderzoek doen ofzo? waarom er studenten naar Nederland gaan of aan buitenlandse studenten (in het buitenland) vragen stellen over studies etc.