Vrij vragen werk

Heee !

ik werk nieuw bij de albert heijn. Vandaag is dan ook mijn eerste werkdag, maar volgende week heb ik een voorstelling precies op de twee dagen dat ik moet werken! Ik ben nu eigenlijk te laat met zeggen voor vrijvragen, omdat dat 3 weken van te voren moet. Maar weet iemand als je nieuw bent dat dat de eerste maand niet geld ofzo?

en hoe zou ik dat tegen mijn baas zeggen? de waarheid vertellen over de voorstelling? een smoes verzinnen dat we een weekend weg moeten met school? (want ze kunnen niet zeggen dat je niet weg mag omdat het van school is en verplicht is.) of zal ik niks zeggen en die twee dagen ziek melden??

HELP ME!

xxx

Ruilen met een collega of vragen of een collega kan invallen?

titel niet in hoofdletters.

Ik zou het eerlijk tegen hem/haar zeggen. Je maakt een super slechte indruk door smoesjes te gaan verzinnen of je ziek te melden. Die mensen ruiken dat heus wel.

Dus. Zeg gewoon eerlijk tegen je bedrijfsleider/chef dat je niet kan werken en vraag wat de beste oplossing is. Er zijn altijd wel collegas die voor je in willen vallen of willen ruilen dat jij voor hun een keertje werkt.

Okee. Dan ga ik dat wel doen. Dankjee voor de tips!

maar weet iemand ook of het niet erg is dat je het zo laat meld omdat je nieuw bent en het niet eerder kon melden? xx

nee hoor, daar hebben ze echt wel begrip voor :wink: je bent een nieuweling en weet ook nog niet alles he