vrij vragen van werk

ik heb geen vrij gevraagd van mijn werk aangezien ik niet op vakantie zou gaan deze zomervakantie. maar sinds deze week weet ik pas dat ik in het weekend van 24-07 toch onverwachts weg ga! nu krijg ik geen vrij aangezien de vakantieplanning al klaar is sinds 3 weken en deze voor 5 weken vast staat, dus je kunt zien wanneer je moet werken over 5 weken bv. nu wil ik dus graag dat weekend weg aangezien dat mijn enige ‘vakantietje’ zou zijn. en ik voor de rest ELKE DAG moet werken. heeft iemand een idee? mijn hoofd-cassiere is echt een kutwijf (sorry voor het woord) die denkt alleen maar aan dr eigen, dus daar heb ik niks aan want dat heb ik al geprobeerd en die zei: moet je maar eerder vrij vragen en ik zei dat ik het pas sinds deze week wist. dus tsjaa daar schiet ik niet veel mee op, iemand een idee? en ziekmelden op die dag is ook geen optie, want die vrijdag avond ervoor moet ik al werken, en je moet 3dagen van te voren ziekmelden echt raar. iemand die mij kan helpen? alvast bedankt xx

je ouders late belle. ze kan je heus niet late werke.

Je hoeft je niet ziek te melden, daar krijg je problemen mee
Kan je het een beetje goed vinden met je medecollega’s?
Misschien kan je anders vragen of zij de uren van je overnemn
Als het maar om een weekendje gaat , zijn het maar 2 dagen en als je zegt dat je vervanging hebt geregeld, hoef je zelf niet te komen!

hoe kan je je nou weer 3 dagen van te voren ziekmelden :stuck_out_tongue:
En ik zou idd je ouders laten bellen

me ouders mogen niet bellen aangezien ik 18 ben. heb ik laatst gezeik mee gehad.
maarat LettaForFree, ik zag net je reactie en gelijk gedaan, want ze was op vakantie maar normaal hebben we ruzie maar ze wil evt voor mij werken als ze die dag niet hoeft.

geenidee.
maar dat moet inverbandmet vervaning echt vaag.

zeg dat je ziek bent.
ik vind je ouders bellen best wel dom.

Lekker geloofwaardig, nadat je eerst vrij hebt gevraagd.

Wat een achterlijke regel. Je kan idd nooit die zelfde dag of een dag voordat je moet werken ziek worden… Stel je voor! Gelukkig kunnen we allemaal in de toekomst kijken en weet ik nu al of ik over 4 dagen ziek zal zijn. Poeh geruststellend voor mijn werk

Oh, dit is niet persoonlijk tegen jou natuurlijk, maar wel tegen je werk :stuck_out_tongue:

privé problemen zeg dat iemand in je familie ziek is en dat je daar heen moet.

Ach je kan je ouders altijd laten bellen. Of zoek zelf vervanging en biedt dat als optie aan je baas aan?

Wtf is dat voor regeling? 3 dagen van te voren ziekmelden, dat kan toch helemaal niet joh, dat slaat echt alles. Bij wat voor bedrijf werk je in godsnaam?

tjaa, wanneer ze echt dramatisch blijven doen over die vrije dagen dan je 2 dingen doen:

• braaf naar je werk gaan
  • op vakantie gaan maar dan resceer je ontslagen te worden

als ik jou was zal ik sneeeeel op zoek gaan naar een ander baantje. zo te lezen zit je achter de kassa en ik denk dat er wel winkels genoeg zijn bij jou in de buurt waar je ook achter de kassa kan zitten en ze wel normale regels hebben…

Hmm kijk of iemand anders voor je kan invallen?

3 dagen van te voren ziekmelden wtf? ;\ Klinkt niet echt als een fijne sfeer. nja misschien kun je vervanging zoeken?
Succes.

ontslag nemen (A) hahaha nee ik weet het niet. klinkt trouwens niet echt als een leuke werkplek.

en hoe is het afgelopen XD ?