Vriendschaps deeg

Wie van jullie heeft er wel eens vriendschaps deeg gehad?
er staat hier namelijk dat je 3 kopjes over hebt. 1 om te bakken, 1 om weg te geven, en nog 1 voor een nieuwe. maar als je steeds een kopje over hebt… dan blijf je toch bezig ? xD
xx.

het is ook de bedoeling dat je bezig blijftxD

Nog nooit van gehoord xD

up.

wel van gehoort!
het is de bedoelling dat je steeds overhoud, zodat je het weer door kan geven en die gene gaat het bakken en die houd weer over en die geeft het weer door etc.
snappie?

Jaa ik ken het. Wij verdeelden het deeg in vieren waarvan we 3 delen weggaven en 1 deel zelf bakten.

Wij noemen het altijd Herman ^^ Geen idee waarom.

jaa bij die link (klik in mn eerste bericht op “hier”) staat ook herman :stuck_out_tongue:
ik heb dus 3 kopjes.
kop 1. daar bak ik mn brood ding van
kop 2. die geef ik weg
kop 3. moet ik daarvan nog een ding gaan bakken, of moet ik die ook weggeven?

ik zou zeggen 1 om te bakken 2 om weg te geven

haha eigenlijk is het best raar, ‘vriendschaps deeg’ ;p
ik had 1 kopje zelf gebakken en 2 weggegeven.

ik denk ik er dan maar 2 weggeef :slightly_smiling_face:

oe kijk deze reactie die ik vond:
het is een heerlijke koek!! Ik heb geen kinderen, maar Herman heeft me het gevoel gegeven dat ik er wel een heb! Wat een aandacht heeft hij nodig, maar die wilde ik maar al te graag geven.
Herman, ik hou van je
HERMAN4LIFE!

Hahaha wat droog :’)
Maar ik heb wel van gehoord, alleen ik weet er niks van

ik ga m morgen maken… 1tje voor mn beste vriendin en die andere geef ik aan mn oma, want die houd erg van bakken en is altijd heel trots als ik iets maak. lang leve oma’s die altijd zo snel trots en tevreden zijn ! whaha xx

Wat grappig x:

Wij ook, xD

zie t al voor me: ff herman in stukken snijden hoor hahah

hermaaaaan :heart:
wuhahah
ik heb ongeveer een half jaar geleden een hermangekte gehad, bijna elke dag zo’n ding bakken, maar steeds mislukten ze, het recept is heeeeel anders dan het recept die ik vroeger wel eens heb gehad, die is echt heerlijk, best kut dus want nu wil hij niet meer lukken

maar uhm… in die 1e herman zit gist, maar als je bijvoorbeeld de 10e hebt, dan zit er toch bijna geen gist meer in? Want dat doe je er niet meer bij…

herman … ?? okj … het leeft tog niet echt ofzoo :stuck_out_tongue:
nooit van gehoord en het is nogal …raarr …

jawel
want dat gist plant zichzelf voort zegmaar