Vriendschappelijk of niet?

Hoi allemaal! Ik heb even een fake account aangemaakt omdat mijn vriendje de inloggegevens van mijn echte account weet.

Mijn vriendje praat de laatste tijd echt heel veel met een klasgenoot van hem, en ik weet niet hoe maar af en toe heb ik ineens het gevoel dat er iets niet klopt. En als ik dan in zijn facebook, whatsapp, mail of wat dan ook kijk, dan blijkt dat gevoel ook te kloppen.

Laatst was hij bij mij en whatsappte hij naar haar dat hij niet kon praten omdat hij “in het restaurant zat en zijn voorgerecht eraan kwam”. Dit zei hij omdat dat meisje het stom vind hoevaak ik en mijn vriendje elkaar zien. Hier heb ik ook wat van gezegd.

Ook duren hun gesprekken van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Van “slaaplekker broertje/zusje xxx” tot “goedemorgeeen xx” en dan nog heel veel plaatjes met hartjes en al die shit.

Nu net kreeg ik weer zo’n gevoel dat er iets niet klopte, dus toen vond ik weer een mail van mijn VRIENDJE (dit keer niet eens vanaf haar kant) met : “lufjoe”

Moet ik dit nou vriendschappelijk zien en stel ik me aan? Wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden?

Ik weet echt even niet meer wat ik nou moet… :bored:

Oh en als jullie het willen weten, ik ben 15 en hij 16. En we zijn nu iets langer dan een jaar en 2 maanden samen

als mijn vriendje zo iets deed zou ik dat echt niet pikken !! zeker die gesprekken niet en al helemaal niet dat hij zegt dat hij in een restaurant zit als hij bij jou is en niet kan praten… ik zou hier echt een keer met hem over gaan praten ! want ik ken het gevoel en gelooof me dat is niet fijn…

Ik had hem er mee geconfronteerd. Dit zou ik niet pikken.

Inderdaad hem ermee confronteren, vind dit een beetje neigen naar vreemdgaan

Belachelijk dit. Als ik al deze topics allemaal lees dan vind ik de meeste meiden echt te lief.

(Tenzij hij homo is), doen jongens dit niet zonder een rede (dat zoetsappige ge-lufjoe etc). Pik dit niet. Kom op zeg, je zegt dat dit van 's morgens tot 's avonds laat aan de gang is. Je kan veel beter krijgen! Aan de kant met die gozer.

En waarom doe je er niks aan?

je hoeft m niet meteen aan de kant te zetten maar je moet toch echt wel hierover gaan praten met m…

Ik snap dat het voor ons maar makkelijk praten is. Dus ik zal nu maar puur vanuit mezelf spreken. Maar wat jij beschreven, zou ik persoonlijk dus echt niet gepikt hebben. En dat is echt niet omdat ik perse jaloers ben. Luister, je bent jong. Er zijn zoveel leuke lieve jongens die zo trouw zijn als een hond. Wat moet je met een jongen die de hele dag door half bezig is in zijn gedachten met een ander meisje.

Eh ik wil niet vervelend doen, maar ik ken GENOEG jongens die wel van dat “zoetsappige gedoe” zijn, waaronder ook een paar van mijn vrienden. En geloof me, die zijn alles behalve homo. Als je gewoon goed bevriend bent met de ander, vind ik dat ook niet heel raar, eerlijk gezegd. En waarom zou je vriend niet de hele dag mogen whatsappen met een ander meisje…

Sorry, maar ik vind dit soort topics juist ontzettende aanstellerij :")

Ja ik ben zelf van mening dat een jongen dit nooit zal zeggen tegen een meisje die hij 100% niet leuk vindt. Of ze het nou toegeven of niet. Het is (naar mijn mening) onbewust of bewust toch een vorm van flirten.

En jouw vriend zou de hele dag mogen whatsappen met een ander meisje? Interessant. Van mij zou mijn vriend dat niet mogen doen. En andersom zit hij daar ook niet op te wachten. Ik vind dat persoonlijk respectloos. Maargoed, ieder zijn eigen mening daarover natuurlijk.

Nah, ik vind dat geen vorm van flirten. En anders wel een vorm van heel onschuldig flirten dan… en nee, daar zou ik geen problemen mee hebben nee. Hij whatsappt genoeg met andere meisjes maar ik weet dat het vriendschappelijk is en daar vertrouw ik hem ook in. Andersom is dat precies hetzelfde. Maar oké, ieder z’n mening ja.

Ja oké, dat verandert de zaak wel. Als hij normaal niet zo is, is het wel vreemd ja. Maar kijk, dan zou ik hem dáár op aanspreken ipv het feit dat hij met een meisje whatsappt. Dat hij met een meisje whatsappt vind ik niet vreemd, dat het op een andere manier is dan hoe hij normaal doet; dat wel.

Ah oke, dan had ik het verkeerd begrepen. Sommige vrienden van mij zijn namelijk tegen al hun goede vrienden/vriendinnen zo, dus in dat geval zou het niet vreemd zijn :wink:

Ik zou vragen of er misschien wat speelt. En zeg erbij hoe het voor jou voelt als je vriendje zo met een ander meisje praat. En je praat niet zomaar met iemand van 's ochtends tot s’avonds laat. Hoe zou hij het vinden als jij zo en zoveel praat met een andere jongen

Ik snap dat je dit vervelend vind, maar een relatie is gebaseerd op vertrouwen. En ik vind het ook vreemd dat hij jou inlogcodes heeft van girlscene en jij zijn inlogcodes van zijn e-mail ?
Een paar van mijn vriendinnen hebben ook een vriendje maar ik heb ze nooit horen zeggen dat ze elkaars inlogcodes hebben van alles

Oh oke, kwam een beetje vaag bij mij over. Maar ik snap je wel

eeh, jongens haten jaloerse chiks he :hammer:

Dit…

En ik vind dat een jongen best een als hij wil hele dag kan chatten met een meisje en een goede vriendschap kan hebben. Hoewel ik begrijp dat al die kleffe dingetjes lezen voor jou niet zo leuk en je er meer van gaat denken… Maar verteld dat gewoon aan hem, maar je kan hem niks verbieden. Als je er niet mee kan omgaan, dan moet je hem misschien maar aan de kant zetten… Hem dingen verbieden is gewoon jouw recht niet…

^ Ja daar heb je gelijk in… Vertel het hem zoals je het ons verteld… Maar eerlijk is eerlijk, niet alle jongens willen of kunnen (iets) veranderen… En als dit gedrag jou ongelukkig maakt, moet je voor jezelf kiezen…

Waarom hebben vrienden zijn telefoon en gaan ze berichten sturen? Weet je zeker dat het geen smoes is? :slightly_smiling_face:

Verder snap ik je volkomen. Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn vriend op dezelfde manier tegen andere meisjes praat als tegen mij. Er moet wel onderscheid te zien zijn. Ik zou iets zeggen van: wat vindt je ervan als ik met die en die jongen (noem eentje die hij niet zo aardig vindt haha) de hele dag app en hartjes stuur.
Dan kan hij zich misschien beter inleven in jou. Mijn vriend heeft ook wel eens dit soort dingen en als ik het dan omdraai, snapt hij me volkomen en stopt hij er meteen mee.